Skip to main content

gewoon even mijn problemen opnoemen, misschien helpt het

• September 4, 2025
  • 3 reacties
  • 42 Bekeken

xx-me
Forum|alt.badge.img+1

ja uh ik ga hier even mn problemen opnoemen misschien helpt het me wat of heeft iemand tips ofz:

probleem 1: ik ben zowat blut, en mijn vaste oppas adres gaat verhuizen dus dat kan ik niet meer doen.

probleem 2: laatst op een feestje zat een jongen aan me, vond ik niet fijn dus ik zei er wat van. nu voel ik me slecht/ schuldig ofzo.

probleem 3: ik heb mn haar laten knippen, iets langer dan mn schouders en curtain bangs. heel veel spijt van.

probleem 4: na jaren een crush op iemand te hebben en denken dat hij me ook leuk vond heb ik hem eindelijk gevraagd en hij wees me af.

probleem 5: ruzie met mn beste vriendin.

probleem 6: na een hele tijd clean te zijn van sh/zb ben ik weer begonnen…

probleem 7: zm gedachtes komen weer terug.

probleem 8: ik eet te weinig om zoveel mogelijk af te vallen, niet meer gezond maar ik kan niet stoppen met zo weinig te eten.

probleem 9: naar school  fietsen is echt echt echt te zwaar en niet te doen, ik moet nu met de bus wat me dus 8 euro per dag kost…

probleem 10: ik heb dit jaar echt alleen maar stomme leraren, geen een leuke van vorige jaren. en een stom lesrooster ook nog en een stomme klas.

probleem 11: doordat ik te weinig eet is mijn menstruatie weg, niet goed…

probleem 12: ik haal slechte cijfers op school en heb geen motivatie meer om mijn huiswerk te maken of naar alle lessen te gaan.

achja, ik zie wel of er iemand hierop reageert of niet.

daagg xx

3 reacties

eenrandombelginnederland2
Forum|alt.badge.img

Hallo ​@xx-me 

Ik kan niet helpen qua de geld situatie maar wel met een paar andere dingen

Als het fietsen echt niet kan probeer eens een andere route te nemen of een minder zware tas in te pakken of als je een kratfiets hebt met ook een snelbinder achterop doe een deel van je boeken/spullen op je snelbinder en de rest in je krat.

Wat naar en vervelend dat die gedachtes terugkomen. Er zit echt wel nog een doel in jouw leven dat weet ik zeker waarom dat nu al eindigen.  Over die jongen die aan je zat voel je er niet schuldig over als jij het niet leuk vindt dan moet je er iets van zeggen

probleem 8: je moet echt wel wat eten denk er niet aan wat anderen van je denken (doe ik ook niet) ben gewoon jezelf en wie JIJ wil zijn de rest kan naar de hel lopen met hun commentaar 

Probleem 4: Wat naar tja dat kan wel is gebeuren. maar geef niet op met anderen mensen.

Probleem 5: ik weet niet echt hoe ik dit zou moeten oplossen

probleem 12: Probeer echt gewoon nog te maken of heeft jullie school een studie na school program? dan zou ik me daarvoor aanmelden

Dat was eigenlijk alles waar Ik antwoord op kan geven

Groetjess: Een 13-Jarige jongen die van star trek houdt 🖖

Live long & prosper

Marieke
Forum|alt.badge.img+8
  • Kindertelefoon
  • September 5, 2025

Hoi ​@xx-me ,

goed dat je je hart komt luchten, het kan soms al helpen om even alles op een rijtje te zetten. 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning bij zelfmoordgedachten contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Veel sterkte,

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • September 5, 2025

Awh, jeetje… dat is echt superveel tegelijk. 😞 Het is logisch dat je je overweldigd voelt, want het zijn allemaal moeilijke dingen bij elkaar. Probeer één ding tegelijk aan te pakken, je hoeft niet alles in één keer op te lossen.

Praat met iemand die je vertrouwt, zoals een ouder, mentor, schoolpsycholoog of een goede vriend(in). Kleine stapjes helpen: bijvoorbeeld een gezond ontbijt eten of 5 minuten wandelen kan al verschil maken.

Voor je geld/oppas: misschien kun je een ander oppasadres zoeken of klusjes bij mensen in de buurt doen. Dat wat op het feestje gebeurde, was niet jouw schuld, je hebt goed gedaan dat je je grenzen zei.

Over je haar: dat groeit terug, en kapsels kun je stylen of eraan wennen. Afgewezen worden door je crush doet pijn, maar het betekent niet dat je niet leuk bent. Voor ruzies met vrienden: probeer later rustig te praten of het even te laten zakken.

Als je weer zelfbeschadiging of nare gedachtes hebt, zoek contact met iemand die je kan helpen, zoals een counselor of Kindertelefoon.

Voor eten en je gezondheid: zorg goed voor jezelf en praat hierover met een arts of schoolpsycholoog. School en cijfers zijn zwaar, maar kleine stapjes helpen ook hier; vraag hulp als het moeilijk is.

Het klinkt heel zwaar, maar je bent niet alleen. Eén ding tegelijk doen en steun zoeken kan echt helpen om je beter te voelen.

xx liefs Wolf 🐺