Vraag

Gewicht

  • 3 August 2021
  • 5 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hallo, ik heb wat advies nodig

Ik was altijd al veel te dun, dit komt niet doordat ik te weinig eten kreeg ofzo, ik ben gewoon zo gebouwd. Ik moest dus wat aankomen. Dit was ongeveer 1, 5 jaar geleden. Het eerste half jaar ging het goed maar daarna voelde ik me dik. Ik ging dus afvallen (zonder dit te bespreken). Dat lukte maar toen had ik weer een ongezond gewicht. Dus ik moest WEER aankomen. Toen voelde ik me WEER dik (wat helemaal niet zo is natuurlijk). Dus ik ging WEER afvallen.  Zo zit ik nu nog steeds in een cirkel. Me ouders weten dit en wouden hulp zoeken. Eerst wou ik dit niet, maar ik begin steeds meer te denken dat ik het toch nodig heb. Hebben jullie misschien tips om jezelf mooier te vinden. En wat zou jij doen als je mij was?

 

Alvast bedankt, als je nog wat anders wil zeggen is het ook goed natuurlijk (: 

Groetjes, mij (:


5 reacties

Heyy

 

Het lijkt mij persoonlijk een goed idee dat je hier hulp voor gaat zoeken samen met je ouders omdat dit wel een erg rottig probleempje is. Je kan denk ik het best naar de huisarts gaan (met je ouders). De huisarts kan jullie verder doorverwijzen naar een expert op dit gebied. Als je het eng vind om hulp te zoeken kan je dit misschien nog even met je ouders bespreken en als je niet direct contact wilt hebben kan je ook een brief / mail schrijven aan je huisarts.
 

Dan kan je namelijk hulp krijgen om je visuele cirkel te verbreken want je moet er natuurlijk niet eeuwig in blijven hangen. Ik denk dat het je echt goed kan helpen :)
 

Verder is dit misschien niet de beste tip die er is, maar wat je misschien kan helpen om jezelf wat mooier te vinden is om iedere dag 2 of 3 leuke, positieve en mooie dingen van/aan jezelf op te schrijven op een papiertje. Na een tijdje heb je dan een lijstje met allemaal leuke dingen en eigenschappen van jezelf.  Misschien geeft dat je een boost en geeft dat je wat meer zelfvertrouwen🙂

 

Succes!

Groetjes van mij!

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Black Moon 

Ik heb zelf ook al m’n hele leven ondergewicht. Ik kan begrijpen dat je als je dan op een gezond gewicht zit je denkt van hmm toch wel flink wat bijgekomen. Maar dat is nergens voor nodig eerst was je juist ongezond. 
Het zou best kunnen dat je een eetstoornis hebt en eetstoornissen kun heel gevaarlijk zijn. Heel toevallig heeft het jeugdjournaal vandaag iemand geïnterviewd die een eetstoornis had. Misschien heb je er iets aan.

Hulp zoeken is misschien wel een goed idee, want nu eet je (gelukkig!) de hele tijd weer wat meer als je weer ondergewicht hebt. Maar dat kan veranderen en dat wil je natuurlijk niet.

Veel succes

Groetjes NV

Reputatie 3
Badge +3

Hey!

Ik zou hulp zoeken. Praat tegen een huisarts en kijk wat je kunt doen. Misschien een psycholoog of iemand anders. En onthoud dat je de enige niet bent!

Een paar tips om jezelf mooier/beter te voelen

1. Niemand is lelijk. Mensen zijn gewoon onaantrekkelijk voor een persoon maar misschien wel heel aantrekkelijk voor de andere. Laat ik het zo zeggen: Ik hou niet van bananen. Maar iemand anders houdt juist heel veel van bananen! Het is allemaal een kwestie van voorkeur

2. Jij bent prachtig. GORGEOUS, okay? De volgende keer dat je in de spiegel kijkt, noem 3 dingen die je mooi vindt aan je jezelf in plaats van de honderd "imperfecties" die jij bij jezelf ziet. Misschien vindt je je ogen of haar wel heel mooi!

Praat hier gewoon over. Zeg tegen je ouders dat je hier iets aan wil doen. Dan kunnen jullie naar de huisarts en die kan je dan doorverwijzen naar een diëtist en/of psycholoog

Stay strong!

XOXO

~BreezyOcean

Reputatie 5
Badge +2

Heyy ik ben 14 jaar en 8 maanden weeg 42.5 kg en ben dus te licht

Zolang jij goed eet is het oké dus snap niet waarom mensen altijd moeilijk om doen ik ga niet meer eten om een goed gewicht te krijgen hoor scheit d'r aan 

Kom op bepaal het zelf ik weet niet hoe oud je bent laat het ff weten dan help ik je verder 

 

Xx

Reputatie 7
Badge +4

Hey @roos2007 

Het wel zo handig om op een gezond gewicht te zitten. De naam zegt het al gezond. Ik begrijp je goed aangezien ik ook ondergewicht heb. Ik las je comment al eerder vandaag en negeerde het, maar vond het nu toch wel nodig om er iets over te posten.

Je ziet duidelijk dat Black Moon er mee in de knoop zit. En misschien wel een eetstoornis heeft. Dan is een comment ook al goed bedoeld van accepteer dat je te licht bent op z’n zachtst gezegd onhandig. Ik snap dat je graag zelfvertrouwen wou geven, maar bij mensen met een eetstoornis kan dat juist tegenwerken. Hier kan je er meer over lezen.

Groetjes NV

Reageer