Vraag

Gevoelloos - hoe kan dat?

  • 3 October 2023
  • 2 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 1

Hey,

De laatste tijd heb ik door dat ik minder persoonlijkheid heb dan eerst. Ik voel me gevoelloos en ben niet meer zo enthousiast of lacherig maar ik  huil ook nooit en voel me ook niet verdrietig.

Ik lach wel om een grapje en ik heb een leuke tijd maar het lijkt dat ik mijn gevoel in me houd zonder dat ik het op dat moment door hebt 

Ik vind dat raar en het begint ineens heel erg op te vallen,  vrienden op school vragen steeds vaker of het goed met me gaat omdat ik zo stil en gevoelloos doet of ik staar een hele les voor me uit. 
Als ik er zo over na denk vind ik het vooral raar dat ik nooit huil, ook niet bij mijn therapeut of in het ziekenhuis, en ook niet in de tijd dat ik mezelf beschadigden. Terwijl ik vroeger echt een huilebalk was en ik schreeuwde om alles.

Ik vraag me dan toch af hoe dat kan


2 reacties

Hoi @Melanie.bsk ,

Als je een moeilijke tijd hebt gehad kan dat voorkomen, dat is niet iets heel geks. Waarschijnlijk verwerk je onbewust dingen die gebeurd zijn, dat zal tijd nodig hebben.

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey, ik heb het opgezocht voor je.

Er staat dat het wel mogelijk is, maar de oorzaak daarvan kunnen verschillende ziektes zijn. Het enige wat het dichtbijst komt is depresie, maar ik weet niet of je dat hebt. Het is niet erg om emotieloos te zijn, misschien is het gewoon dat deze piriode in je leven gewoon saai is ik vind het maar ook niks aan…

Ik hoop dat ik je kon helpen en veel sterkte, sinasappelbroodje.

Reageer