Skip to main content

Gevoelens opkroppen en voor mezelf houden

• January 1, 2025
  • 3 reacties
  • 93 Bekeken

Anoniem426
Forum|alt.badge.img+1

Goedendag iedereen.

Ik wens jullie allemaal een gezond en gelukkig 2025 toe!

Maar bon, deze topic gaat over verschillende situaties/ problemen waar ik over inzit waaronder :

• Een rechtszaak in verband met de verblijfsregeling (bij wie ik het meest ga verblijven) op ( datum ) rond de avond zal ik de uitslag weten .   Ik weet niet wat ik moet verwachten en ben bang dat ikzelf op die dag ga zitten in een hoekje en nadenken over alles wat me dwarszit en ik verkeerd ga reageren op mensen als ze iets zeggen/doen.        Iemand iets t zeggen dat ik me beter kan voorbereiden op de ( misschien slechte) uitslag. Zodat ik ook juist omga met mijn emoties ?

• De dood van mijn oma 2 jaar geleden op (datum). (Ze was 72 en had 2 keer kanker overleefd ,maar de derde niet.) Ik heb het er moeilijk mee want ik kon geen afscheid nemen en ik hield zo veel van haar . Ik bad iedere middagpauze  en vroeg aan God om mijn oma nog lang te laten leven .       Ik weet niet hoe ik dit moet verwerken.

• Een hele goeie vriend  die enkel mij als vriend heeft. Als ik van school verander door de verandering van de verblijfsregeling ,dan zal hij terug het ‘normale leventje’ leiden dat hij al 2 lang aan 1 stuk heeft gedaan en volgehouden. Ik probeer hem te zeggen dat hij niet alleen mag zijn / hoort te zijn.  En dat hij anders , (als er ooit iets ergs gebeurt,en hij daardoor zijn gevoelens voor zich houdt )ooit een woedeaanval gaat krijgen of op het slechte pad geraken. Hij snapt niet wat ik daarmee wil bereiken door dat te zeggen. Iemand tips hoe ik het duidelijker kan uitleggen ? 

(precieze data verwijderd door De Kindertelefoon vanwege anonimiteit )

3 reacties

Anoniem426
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • January 1, 2025

Goedenavond iedereen

Heeft iemand tips over de dingen die in het zwart en blauw zijn geschreven en onderlijnd zijn?

Ik heb ze nodig want ik ervaar momenteel een moeilijke periode en heb antwoorden en steun nodig.

Met vriendelijke groet 

Anoniem 426

Nevadatjee
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • January 1, 2025

• De dood van mijn oma 2 jaar geleden op (datum). (Ze was 72 en had 2 keer kanker overleefd ,maar de derde niet.) Ik heb het er moeilijk mee want ik kon geen afscheid nemen en ik hield zo veel van haar . Ik bad iedere middagpauze  en vroeg aan God om mijn oma nog lang te laten leven .       Ik weet niet hoe ik dit moet verwerken.

Hi

nevada ik heb ook m’n oma die is gestorven aan kanker ze heeft het 2 keer gehad maar 2 de keer haalde ze het niet 6 weken achter m’n geboorte is ze gestorven ik kende haar niet zo goed maar ze heeft echt gevochten om mij te zien en ik moet altijd Wenen van dit verhaal want dit raakt me echt iemand die mij niet kent vecht voor zijn leven om mij te zien 

ik weet niet exact hoe het voelt ma ik wouw je m’n verhaal vertellen 

sorry maar voor de andere dingen heb ik niet echt een antwoord ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen 

maar veel sterkte en succes 🍀 

xxx nevada

(precieze data verwijderd door De Kindertelefoon vanwege a )

• January 1, 2025

Ik vind het heel vervelend dat je oma is overleden mijn oma is ook al overleden maar de andere niet en ik zie haar ook elke week en ik moet bijna huilen bij het idee als ze doodgaat