Vraag

Gevoelens minder intens

  • 1 November 2022
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, 

De laatste tijd doe ik veel dingen met vrienden en met mijn gezin etc. Toch merk ik dat ik veel minder plezier uit deze dingen haal (vergeleken met andere jaren). Ik snap niet hoe het kan? Ik vind dingen minder leuk ineens, en ik verheug me nergens op. Mijn moeder heeft aardig wat problemen en ligt de hele dag op bed, of ze is douchen. Mijn vader werkt de hele dag, en mijn broertje heeft ADHD en ik word er gek van. Ik maak me ook zorgen om mijn broertje. Eigenlijk alles. Ik denk de hele dag aan mijn problemen en zorgen, ik heb geen concentratie meer en begin me steeds hopelozer te voelen. Ik kan bij een therapeut terecht(ze hebben me al ingeschreven etc) maar dat duurt nog 2-3 maanden, want de wachtrijen zijn zoo bizar lang. Nu is mijn vraag aan jullie: 'Wat kan ik in de tussen tijd doen om me beter te voelen?' want ik heb zeker hoop dat het goed komt, maar ik weet niet hoe ik moet beginnen en hoe ik dan verder moet. Bedankt voor het lezen, en graag zie ik jullie tips!

Groetjes een vreselijk onzeker meisje.


6 reacties

Ten eerste wat super vervelend dat je je zo voelt! Ik kan me helaas wel een beetje herkennen in je verhaal. Zelf ben ik ook door een dipje gegaan 2 jaar geleden. Ik had ook nergens meer zin in en glipte steeds meer weg. Gelukkig ben ik er nu weer boven op en heb weer super veel plezier in alles! Wat mij heel erg heeft geholpen is plezier halen uit kleine dingen. Je kan bijvoorbeeld je focussen op dingen wat je heel erg leuk vindt. Bijvoorbeeld hobby's! Maak eens een lijstje met dingen waar je blij van wordt! Ook afspreken met mensen maakt dat je je hoofd ergens anders op zet. Wanneer je steeds meer uit al die hele kleine dingetjes plezier gaat halen, hoe makkelijker het wordt om blij te zijn. Ik kan bijvoorbeeld al ontzettend blij worden van een paar eendjes die op de kop zitten in de vijver bij ons huis! 

Ik hoop dat dit je een beetje helpt en je mag altijd weer een berichtje terug sturen bij deze topic! 

Liefs van mij! ♡

Reputatie 1
Badge

-onnodige quote verwijderd-

Bedankt hier heb ik heel veel aan!

Reputatie 5
Badge +4

Hoi @Eenbezorgdetiener

Wat goed dat je je gevoelens hier op het forum deelt! Ook fijn dat je van @Melissie_x al een steunende reactie hebt gekregen met een mooi advies. Mocht je behoefte hebben om je verhaal anoniem te delen en samen te kijken hoe je je situatie kan verbeteren kun je ook elke dag van 11:00 tot 21:00 De Kinderetelefoon bellen (0800-0432) of met ons chatten. 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

 

Reputatie 1
Badge

Hoi @Eenbezorgdetiener

Wat goed dat je je gevoelens hier op het forum deelt! Ook fijn dat je van @Melissie_x al een steunende reactie hebt gekregen met een mooi advies. Mocht je behoefte hebben om je verhaal anoniem te delen en samen te kijken hoe je je situatie kan verbeteren kun je ook elke dag van 11:00 tot 21:00 De Kinderetelefoon bellen (0800-0432) of met ons chatten. 

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

 

Bedankt 

Reputatie 1

Hier had ik ook een tijdje last van!

Ik zou me vooral geen zorgen maken.

Het kan een tijd zo zijn, en dan gaat het weer weg. Soms duurt dat lang, soms kort.

komt goed <3

Reputatie 4
Badge +3

Hi

Ik zou in de tussentijd wanneer je niet naar een therapeut kan met iemand anders er over praten die je vertrouwt en goed mee kan praten dat kan misschien opluchten of helpen, voorbeelden van wie dat bijvoorbeeld kunnen zijn: mentor, vrienden/vriendinnen, zorgcoördinator op school, jongerenwerker, andere familieleden, buren etc

Reageer