Vraag

gevoelens...

  • 4 November 2018
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ehm ja waarschijnlijk is dit geen boeiend verhaal maarja..

ik praat op school echt super veel maar thuis eigenlijk bijna nooit ook zit ik eigenlijk altijd op mijn kamer omdat ik het bij mijn ouders altijd saai vind enzo en af en toe vind ik het eigenlijk best zielig dat ze me eigenlijk alleen bij eten zien (soms ook vaker). ook praat ik met niemand over mijn gevoelens het is niet dat ik het niet kan maar het is gewoon raar ofzo het voelt af en toe alsof ik überhaupt geen gevoelens heb. oh ja over dat school ding dat ik dan heel veel praat enzo maar soms heb ik dagen dat ik ook gewoon niet praat.

oke dat was mijn verhaal niet heel boeiend maar ik moest het gewoon online zetten ofzo ik weet ook niet waarom.
fijne dag voor als je tot hier bent gekomen

5 reacties

Heyy,
Misschien is het toch wel beter om over je gevoelens te praten op het moment dat je gevoelens hebt. Het kan misschien in het begin raar zijn, maar het zal je heel wat opluchten. Probeer ook misschien wat meer met je ouders te praten. Maak het 'saaie' gesprek met je ouders wat interessanter door bijvoorbeeld over je gevoelens te praten of over andere dingen waar je mee zit.
Hoi,

als je het zielig vind dat je ouders je zo weinig zien/ spreken ga dan samen iets leuk doen. Weekend weg, pretpark verzin iets wat jullie allemaal leuk vinden. Als je het moeilijk hebt om met je ouders een leuk gesprek te voeren zoek dan een onderwerp dat jullie allemaal leuk vinden om over te praten. Als je praat over iets wat je leuk vind is het veel makkelijker om ene gesprek te voeren.

Met vriendelijk groet.
Hoii,
geen idee hoe oud je bent, maar stel je bent nog wat jonger, houd dan in je achterhoofd dat je in de puberteit zit. En al vind je het inderdaad zielig voor je ouders, probeer dan een gedeelde hobby te zoeken om samen uit te voeren! Je voelt je dan misschien comfortabel en beseft dat je ouders toch niet zo saai zijn als je denkt!
Hoi,

Je zegt dat je weinig over je gevoelens praat en thuis erg teruggetrokken bent. Aangezien je het hier post, denk ik dat je niet helemaal tevreden bent met die situatie, of wel?

Heb je een idee waarom je thuis teruggetrokken bent? Zit iets je dwars wat je eigenlijk wil vertellen? Is er iets gebeurd?

Natuurlijk heb je wel gevoelens. Het is niet een vereiste dat je erover moet praten, om ze te hebben. Je hoeft ze ook niet altijd te begrijpen. Gevoelens kunnen best verwarrend zijn.

Misschien is het fijn om dit ook een keer met een vriend ofzo te delen. Iemand waarbij je je op je gemak voelt.

Wat je hebt is niet raar, dus voel je vooral niet rot erdoor!

Gr. Pin
Hi,
1. dat is helemaal niet saai! Als jij je naar voelt is dat heel belangerijk
2. Ik zou gewoon wat vaker uit je kamer komen, dan kom je vanzelf meer in contact met je ouders, en hoef je geen raar gesprek te hebben. Je kan natuurlijk ook tijdens het eten voorstellen om een keer samen iets te doen.

Reageer