gevoel elke dag

  • 4 April 2022
  • 6 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 7
Badge +5

 De leerkrachten van de school weten dat ik dat heb. Ze weten ook mijn situatie nu, daarom ga ik vaak met juf stefie mee naar buiten! Ik wil de hulp niet want ik voel me oncomfortabel daar bij... ik heb ook stress met mijn faalangst en thuis.. ik krijg daarom vaak bloedneuzen en ik reageer heel vaak super debiel.. ik probeer op school heel vaak mijn gevoel binnen te houden en als ik weer thuis ben ga ik altijd snel naar boven rennen om te huilen. Ik en m'n ouders hebben vaak ruzie en we zijn naar een soort therapeut gegaan voor familie problemen maar dat heeft niet geholpen dus. En ik zit met alles daarvan..Ik weet dat ik aanstel maat dit vind ik niet leuk! Ik hou elke dag m'n gevoel En ik heb niemand om ermee te praten want ik vind dit maar eng en ik voel me vaak oncomfortabel  Ik heb ook soms zelfmoord gedachtes en dag ik mijn leven wil eindigen omdat ik het niet waard ben. Maar iedereen zegt dan: ja niet doen! Je bent nodig bla bla bla.. dat is niet zo!! IK BEN ON-BE-LANG-RIJK!! Niemand snapt dat. Ik zorg alleen voor problemen. En elke dag opnieuw: blij, boos ,verdrietig,huilen, zelfmoordgedachtes,slaap. Elke dag gaat zo!!

 Als ik foto 's maak dan zie ik mijzelf hoe lelijk ik ben M'n gezicht is lelijk en m'n haar.

Oké de vraag is dus: Ben ik depressief???


6 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Je bent lief en dat weet ik 

Je bent aardig en dat weet ik

Ook al weet jezelf het niet 

En je denk het niet 

Ik heb gezien hoe behulpzaam je is

Ik heb gezien hoe cool je is 

Je bent mooi en dat weet ik 

En dat zweer ik

Je bent hoe dan ook mooi van binnen

Geloof me maar

 

Lieve @Een hulpvol meisje 

Ik weet niet of je depressief bent of niet 

Maar ik weet wel dat je lief bent 

Geloof me 

Als je terugkijkt naar alle reacties je geplaatst hebt dan zie je hoe behulpzaam je bent

 

Zelle 

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Een hulpvol meisje  als ik op het forum kijk dan kijk ik wat een paar bijzondere mensen daar doen of hebben gedaan en gezegd omdat ik van ze leer en andersom ze wil helpen en jij hoort daar bij ! Van jou leer ik dingen en jou wil ik helpen.  Net als een paar anderen. En iedereen natuurlijk maar even in et bijzonder gezegd. En je bent  zeker niet onbelangrijk. Je zou je gevoel kwijt moeten bij iemand denk ik. Hoe moeilijk dat ook is i het begin. Maar probeer het !En ik vind je dus belangrijk en bijzonder ! Ik wou je dat even laten weten  :)

Groetjes liefs Julian X

Reputatie 7
Badge +14

Heyy lieve @Een hulpvol meisje,

Ten eerste, je bent HEEL belangrijk. Je zorgt helemaal niet alleen maar voor problemen, ook al voelt dat voor jou wel zo. Je bent een hele aardige meid. Je helpt anderen op het forum altijd super goed en je geeft goede adviezen.

Ik weet niet hoe oud je bent, maar omdat je het in je topic over een juf hebt denk ik dat je op de basisschool zit, maar dat weet ik niet zeker. In ieder geval, als je 12 jaar of ouder bent mag je alleen naar de huisarts. De huisarts kan je doorverwijzen naar een psycholoog en die kan je dan weer vertellen of je een depressie hebt of niet. Alleen voor een doorverwijzing naar een psycholoog heb je wel toestemming nodig van je ouders als je jonger dan 16 jaar bent. 
 

Vergeet absoluut niet dat je er mag zijn. Echt waar! Wij zijn er altijd voor je.  
 

xx Eenmeisje004 

Reputatie 7
Badge +17

Top advies van @Eenmeisje004  !!! dat kan jou zeker helpen @Een hulpvol meisje  :)

Reputatie 5
Badge +1

@Een hulpvol meisje 

Als je dit gevoel langer dan een een paar maanden hebt dan kan het zijn dat er sprake is van depressie of iets anders waardoor je je slecht voelt. 

Weet dat ieder mens bijzonder is en ook als je dat helemaal niet door hebt ben je het toch. 

Als je het gevoel hebt dat niemand je mist of dat je toch alleen maar verdrietig, blij, boos en zelfmoordgedachtes hebt dan moet je daar nooit alleen mee zitten!!! 

Maar ik begrijp dat je het misschien niet leuk vind om steeds te horen dat je wel belangrijk bent en dat je er niet meer aan moet denken als je hen niet gelooft. 

Als je je zo voelt dan kun je je het best omringen met leuke dingen als vrienden, als er een keer mooi weer is ervan geniet :)

je kunt elke dag al je ellende kwijt in een dagboek!

Dat kan ook handig zijn om je gevoelens in te stoppen Als je het aan niemand kwijt kunt. 

Neem ook tijd om te huilen als je verdrietig bent. Langdurend verdriet kan ook veroorzaakt worden door dat je je verdriet negeert. Een keer huilen kan je zelfs goed doen. 

Als je in de puberteit zit verandert je stemming ook best snel en het kan ook zijn dat je je daarom steeds anders voelt.

Ik hoop dat ik je een beetje geholpen bent onthoud: 

• Je kunt altijd je gedachten kwijt in een dagboek, bij vrienden, de kindertelefoon en bij school en familie 

• Je er nooit alleen mee moet zitten

 

 

Hoii @Een hulpvol meisje 

Wat ontzettend naar! Maar er is 1 ding wat je echt moet weten! 

jij bent geweldig!

Jij bent aardig!

jij bent belangrijk!

Jij bent mooi!

jij bent fantastisch!

En ik kan niet zonder jou!

geef alsjeblieft niet op @Een hulpvol meisje !!

Je komt hierdoorheen ik beloof het je! En je bent niet alleen, heel het forum is hier om jou te helpen en geeft om jou!!:))

Geef Niet Op. Je kan dit!!!!!! Stay strong!!!!

Gr. Annoniem_meisje 

Reageer