Skip to main content

Hoi ik ben een jongen van 13 jaar oud. Ik zat laatst een tijdje in een kleine depressie waar het inmiddels een stuk beter mee gaat. Ik zit op zich prima in me vel, maar ik zit nu wel met een dingetje, ik heb namelijk het gevoel dat me vrienden anderen soms net iets meer mogen dan mij. Hier een voorbeeld, we gingen met een groepje naar het zwembad en we gingen van de glijbaan, eerst gingen anderen allemaal toekijken, en toen kwam ik en toen gingen ze weg. Het is bij allemaal kleine dingen zo, ook op school, maar ik weet niet wat ik fout doe…  Ik ben voor de rest nog nooit echt gepest. Ik heb alleen niet heel veel vrienden, maar ik ben tevreden, maar ik weet niet waarom ze dan soms net iets minder aandacht hebben naar mij. 

Niks van aantrekken! Als ze jou niet leuk vinden zoals je bent, dan zijn het ook geen echte vrienden. Maak je er niet te druk om en probeer anders ook met wat andere mensen om te gaan.


Ik weet precies hoe je je voelt, ik heb hetzelfde.


Heyy, 

Wat vervelend voor je! Misschien dat het wel weer wegtrekt. Zo niet, zou je ze er is op kunnen aanspreken, en dat je je er echt niet fijn bij voelt. 

Als ze zo blijven doen, ondanks dat ze weten dat je je daar niet fijn bij voelt, zijn het wellicht niet “echte” vrienden. Indien dit zo is, moet je er echt niks van aantrekken!! 

Ik hoop dat je iets heeft geholpen!

Joejoee!


Ik snap hoe je je voelt en dat is echt k*t.

Het enige dat ik kan zeggen is: eerlijk zijn tegen hun. 

Zeg dat je je zo voelt en als ze het je nog 2x flikken gewoon andere vriendinnen zoeken!

You don"t deserve that!


Reageer