Skip to main content
Vraag

gevoel dat ik niet meer leef

• June 29, 2025
  • 4 reacties
  • 41 Bekeken

Anoniem meisje
Forum|alt.badge.img+2

Ik heb geen energie meer voor feestjes en uit mijn bed gaan ik zit tegen alles op ik weet niet meer of ik zo langer door kan gaan 

4 reacties

Mina2
Forum|alt.badge.img
  • De Kindertelefoon
  • June 29, 2025

Hoi Anoniem meisje,

Heel goed van je dat je dit vertelt! Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Mina, de Kindertelefoon

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • June 30, 2025

Heyy!

Ik herken mijzelf volidig in die situatie, en wat jammer dat jij je nu ook zo voelt. En ik snap dat je een hele zware drang kan voelen om niks te doen of om in je bed te blijven. Maar hoe weinig zin je er ook in hebt, ik raad het sterk aan om naar buiten te gaan, of om eventjes met iemand af te spreken. Als je eenmaal uit bed bent word het een stuk makkelijker.

En ik snap dat het nu niet zo voelt. Maar het word echt beter, waneer je eenmaal uit dit dipje bent voelt waarschijnlijk alles weer een stuk beter.

Ik hoop dat dit heeft geholpen!!!

Lupus
Forum|alt.badge.img+21
  • Ster
  • July 1, 2025

Hey, 

Ik heb dit zelf ook. Het komt vooral door de hitte denk ik en slaap te kort. Hoe moeilijk het ook is, probeer eens vroeg te slapen zonder telefoon of iets naast je bed. Vraag desnoods een ouder. En soms ik het oke om iets af te zeggen. Je hoeft niet overal naartoe

Groetjes Lupus 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 8, 2025

Hey ​@Anoniem meisje, wat rot om te horen dat je je zo voelt. Het klinkt alsof je echt heel moe bent, niet alleen lichamelijk maar ook mentaal. Soms gebeurt dat als alles even teveel wordt. Het is oké om je zo te voelen, en het is juist belangrijk dat je er niet alleen mee blijft zitten.

Heb je misschien iemand in je omgeving met wie je hier eerlijk over kunt praten? Een ouder, een vriend(in), of misschien een mentor op school? Ook zou het kunnen helpen om professionele hulp te zoeken, zoals een psycholoog of een counselor, die je kan ondersteunen en helpen om weer stapje voor stapje energie terug te krijgen. Je hoeft dit niet alleen te doen. Het is moedig om toe te geven dat het zwaar is, en er is hulp beschikbaar. 

xx liefs Wolf 🐺