Vraag

gevoel

  • 19 March 2020
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik zit niet lekker in mijn vel. Ik weet niet meer wat ik moet doen. De laatste tijd heb ik erg veel zelfmoordgedacht. Ook wil ik mezelf weer gaan snijden (ondanks dat ik net 1 jaar clean ben). 

Ik kan nergens plezier of rust in ervaren. Ik kan me niet eens meer concentreren voor school door die vele gedachtes. Mijn hoofd is een grote gaos.

Wat kan ik doen ik wordt gek van mezelf.


4 reacties

Allereerst wil ik zeggen dat je er mag zijn! Probeer er eens met iemand over te praten dat kan namelijk helpen. Het lijkt misschien heel eng om met iemand over te praten, maar het kan echt opluchten. Praat bijvoorbeeld met de personen die je vertrouwt (vrienden/vriendinnen) of met een deskundige. Ik spreek namelijk zelf uit ervaring. Ik zat een paar maanden geleden ook niet lekker in mijn vel. Ik had nergens zin in en wilde het liefst in mijn bed blijven. Zelfmoordgedachten had ik toen ook. Mijn tip is dan ook blijf positief in het leven staan. Probeer zin te krijgen in het leven. Dus denk aan wat je allemaal wilt bereiken of wat je nog allemaal wilt doen. Je kan namelijk nog zoveel doen en leren. Je kan in de volgende links, wat tips vinden over positief in het leven staan: 

https://www.alletop10lijstjes.nl/10-tips-om-positief-leven-staan/

https://www.justbeyou.nl/51-manieren-om-je-te-helpen-met-een-positief-en-gelukkig-leven/

Ik hoop dat je je snel al wat beter voelt en vergeet niet om rust te nemen. Als je je goed uitgerust voelt, ben je al wat positiever. En als het nu niet zo lekker op school gaat, kan je er altijd met je mentor over praten.  Die kan namelijk de andere leraren informeren dat je op dit moment bijvoorbeeld niet lekker voelt, waardoor je je niet zo druk moet maken om school. En je kan altijd heel veel positieve / motiverende quotes vinden op internet, zoals 

~ Some days you just have to create your own sunshine ~

~ Thinking positively isn't about expecting the best to happen everytime, but accepting that whatever happens is the best for this moment ~

Stay strong!

Reputatie 1
Badge +1

Hey Just Nobody!

Wat vervelend dat je je zo voelt en niet lekker in je vel zit! Zoals hierboven ook al gezegd, probeer er over te praten! Dit hoeft niet gelijk face to face te zijn, maar kan ook anoniem op verschillende sites zoals

www.pratenonline.nl 

www.kindertelefoon.nl

Ook ontzettend vervelend dat je met die zelfmoordgedachtes zit! Daarover is het ook goed om te praten. Misschien is het een idee om eens op www.113.nl te kijken. Hier kun je 24/7 (anoniem) bellen en chatten met mensen die je adviezen geven, en waar nodig kunnen helpen. Ook hebben ze daar tips staan om je afleiding te zoeken op de momenten dat het slechter gaat.

Ook kan het inderdaad helpen om (inspirerende) quotes op internet op te zoeken! Ook kun je leuke dingen of herinneringen in een potje doen, en telkens als je je slecht voelt er eentje uit halen. Hopelijk voel je je dan (even) wat beter.

Onthoud dat je een mooi persoon bent! Geef niet op je kunt dit!

 

Groetjes

Just Myself

Heyy

Ten eerste ben ik trots op je dat je hierover schrijft, dat betekent dat je nog wilt leven. 

Als je je slecht voelt en je wilt niemand lastigvallen kun je hierover schrijven. Doe ik zelf ook. Schrijf zelfs nu en dan op liedjes. Inspiratie is niet nodig, je schrijft gewoon wat je voelt. Al scheur je het daarna is 10 000 stukjes, doe maar. Het lijkt iets wat totaal nutteloos is , maar het helpt wel echt. 

Groetjes

Kaas123

 

 

Hallo, 

Dat is verschrikkelijk dat je dat gevoel hebt, maar je kan je beter voelen daar  heb ik vertrouwen. Mijn vraag naar jou is heb je een doel of had je een die vervaagt is? En denk ook aan of het licht aan het sociaal zijn dus of je wel genoeg met mensen bent die ook om jou geven. Het beste dat ik denk dat verstandig voor jou is om naar een therapeut te gaan die kunnen je heel goed helpen (het ordenen van je hoofd, gevoelens, en hoe je je voelt). Probeer anders ook te denken of er iets is gebeurd waardoor je nu in deze situatie bent en of er misschien iets is wat je niet fijn vind. In ieder geval mijn beste advies voor jou is naar een therapeut gaan.

Ik hoop dat je wat aan mijn advies hebt en je je snel weer fijner voelt!

Reageer