Vraag

Gestrest, onzeker, onder druk...

  • 28 January 2019
  • 2 reacties
  • 65 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb dus wat problemen.. ik voel me elke dag zo nutteloos en waardeloos. Mijn cijferlijst van school is niet super goed en ik ben zo bang dat ik niet over ga naar het 3de jaar (3havo) en dat ik mijn moeder teleurstel. Ik geef heel veel om mijn moeder en daarom wil ik mijn gevoelens en cijfers niet met haar delen omdat ik bang ben dat ze zich zorgen om mij gaat maken. Ik heb heel veel depressieve gedachtes. Als iemand vraagt: ‘hoe gaat het?’ antwoord ik altijd maar gewoon ‘wel goed’ maar dat is heel erg gelogen. Het gaat helemaal niet goed in mijn hoofd. Ik huil als ik alleen ben altijd. School is heel belangrijk in mijn familie dus ik heb best veel stress over school. Mijn concentratie is namelijk ook al niet goed. Mijn vraag is dus: wat kan ik doen? Ik houd er niet van om mijn gevoelens te uitten bij een close iemand. Op school heb ik wel mijn vriendinnen maar aan die wil ik het niet vertellen. Plz help.. ik doe het hier omdat ik echt mijn verhaal kwijt moet en ik ben te bang om te chatten
Xx

2 reacties

Hallo.
Nutteloos en waardeloos ben je niet want je hebt vriendinnen, familie, en anderen mensen die om je geven.
en als je niet zo goed kan concentreren, vraag dan of je muziek mag luisteren in de les, dat kan je concentratie een boost geven.
Omdat je er zelf met niemand over wilt praten moet je er ook zelf uitkomen.
Denk positief en leer hard op school zodat je toch nog kan overgaan.
En anders pak je een niveau lager.
Dat kan wel een impact hebben op je ouders maar naar een korte periode zullen ze het wel begrijpen.
(Ik ken je ouders niet persoonlijk, dus mijn antwoord is onzeker).
Ik wens je veel succes en vergeet niet positief te denken.
Denk aan de dingen die je allemaal wilt doen in het leven.
Groetjes, JeremyPrive
Hey Macaronmeisje

Als je je gevoelens niet graag uit bij een close iemand, zou je terecht kunnen bij een begeleider. Op school kan je mentor of een leerlingenbegeleider je helpen. De huisarts is ook een optie.

Deze mensen zijn opgeleid om te luisteren. Als je vertelt waar je mee zit, kunnen jullie samen bekijken waarmee jij geholpen zou kunnen zijn.

Sommige scholen hebben een schoolpsycholoog. Net als de huisarts, heeft deze beroepsgeheim. Ze mogen met andere woorden niet zomaar doorvertellen waar je mee zit.

Groetjes
Kenshin

Reageer