gesprekken die je wilt voeren maar nooit durft te doen

  • 21 February 2024
  • 3 reacties
  • 65 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

hoi, ik ben een meisje van 14. ik heb vaak gesprekken in mijn hoofd. gesprekken waar ik mensen wil uitleggen hoe ik me voel. ik weet zeker dat ik niet de enige ben. dus ik was benieuwd, hoe gaan jullie gesprekken? ik zou een voorbeeld gesprek geven.

dit is tussen mij en mijn moeder.

ik: jij. jij klaagt over hoe zwaar jij het hebt. jij klaagt over alle shit die jij meemaakt. jij stopt als het te zwaar wordt. en ik? ik ga nu al veel te lang door. ik blijf voor jou sterk.

mama: jij lacht altijd. wat is er dan mis!

ik: jij ziet mij wel lachen maar je ziet me niet als ik huil! die muziek zijn hints!

mama: wat voor een hints had ik moeten zien dan?

ik: de hints dat ik dood wil, de hints dat ik mezelf opsluit in mijn kamer, de games die ik speel, de tijd die ik erover doe om thuis te komen de moeite die het mij kost om wakker te blijven. waarom denk je dat ik een elastiekje draag?

mama: weet ik veel, maar dat is slecht voor je

ik: slechter dan de littekens op mijn arm? slechter dan de kans dat ik weer stilsta op het treinspoor?

mama:……

ik: ja, ik heb mezelf gesneden. en ja, ik heb zelfmoordpogingen gedaan. wat wil je er aan doen dan?

 

 

dit is 1 van de gesprekken die in mijn hoofd rondspelen. ben benieuwd naar die van jullie


3 reacties

Reputatie 1
Badge +1

Hi @ikweethetnietmeer2009 

Je zit in een nogal lastige situatie zien we. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

 

Laura(De Kindertelefoon) 

Reputatie 4
Badge +2

Hey Ikweethetnietmeer2009, 

echt vervelend dat je je zo voelt!!! 
ik heb niet echt gesprekken in mijn hoofd, maar wel allemaal dingen als 

‘oh wat is dat op je arm?’

‘oh ja dat is een litteken van vroeger, heb ik altijd al’

ik heb bijna overal wel antwoorden op, en ik weet eigenlijk wel zeker dat er mensen zijn die dit wel hebben zoals jij. Maar ik niet. soort van. Oordeel anders zelf maar haha

 

Schaakgirlll

I don't care about what you forget, but never forget to love yourself💗

Badge

Hi ikweethetnietmeer2009,

ik heb dit zelf ook (heel vaak zelfs). Meestal is het een verhaaltje bij een situatie die ik nog nooit heb meegemaakt. Dan gaat het over iets dat me zomaar kan overkomen en dan een klasgenoot tegen kom die iets aan me ziet en zich zorgen over me gaat maken. 

‘waarom loop je zo??’

‘huh? oh ik ben door mijn enkel gegaan :)’ 

‘oei, gaat het?’

‘ja hoor geen zorgen doet geen pijn :)’

 

Best wel logisch dat dit me ooit kan overkomen. Alleen ben ik niet door mijn enkel gegaan, maar heb ik er sneeën zitten.

Reageer