Vraag

gesprek psycholoog/huisarts

  • 23 September 2023
  • 2 reacties
  • 107 Bekeken

Reputatie 7
Badge +3

hoii

heeft iemand ervaring met een gesprek met een huisarts waarin je waarschijnlijk doorgestuurd wordt naar een psycholoog?? in ieder geval een gesprek over ‘mentale problemen’ wat vraagt zo’n huisarts allemaal?

maandag heb ik zo’n gesprek ik zie er zooo erg tegen op!

en iemand misschien ervaring met een psycholoog, alleen positieve ervaringen please, anders durf ik niet meer…

groetjesss


2 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Heee, ik hen dat zelf ook gedaan en toen had ik eerst een paar gesprekken met iemand van een huis arts en dr na moest ik wachten tot er plek was in de behandeling dus praatte ik steeds met de huis arts tot ik nr de psycholoog kon. Hij/zij stelt vooral veel vragen over wat er dan prc aan de hand is enzo verder weet ik t nie zo goed want t tis al weer een jaar geleden voor mij.

Maar ik wens je heel veel sterkte xx

Reputatie 7
Badge +18

Hoi hoi. Ik heb ervaring en zeker positief! Het komt goed hoor.  Je hoeft er echt niet zenuwachtig over te zijn. Je kunt juist gewoon vrij uit over jezelf en je gevoel praten en je hoeft niets te doen of vertellen wat je niet wilt. En het lucht ook op. Je huisarts zal je in het begin vooral op je gemak stellen en uitleggen wat de bedoeling is. En dan vragen gaan stellen. En echt dat is niet eng. En mijn tip is wees gewoon eerlijk en open dan kan de arts je het beste helpen en de psycholoog vast voorbereiden zodat jij het beste geholpen wordt. Het komt goed en je voelt je echt gehoord na de tijd! 

Groetjes liefs Tartan X 

Reageer