Vraag

Gesprek met teamleider

  • 28 January 2020
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoii,

Het gaat nog steeds niet goed. Alle docenten die mij les geven weten ervan, omdat de teamleider het heeft verteld ‘voor mijn eigen veiligheid’.

Met mijn godsdienstdocent heb ik regelmatig gesprekken over het geloof. Ik durf het aan hem wel te vragen of hij tijd heeft voor een gesprek.

Met de teamleider is het een ander verhaal. Het liefst zou ik een gesprek met hem hebben over hoe ik me voel. Ik heb wel elke week een gesprek met de schoolmaatschappelijk werkster, maar de rest van de week heb ik niemand met wie ik kan praten over wat me allemaal dwars zit. Hij heeft gezegd dat ik altijd langs mag komen om te praten. Maar ik durf het niet zo goed aan hem te vragen. Het is een hele aardige man en het is fijn om met hem te praten.  Hebben jullie tips/voorbeeld hoe ik om een gesprek kan vragen?

Liefs, Nijntje2004


2 reacties

Hoi,

ik zou gewoon aan het einde van een les even blijven zitten, dan vraagt hij waarschijnlijk wat er is. Dan kun je vragen of hij een keer met je wil praten.

Ik hoop voor je dat het lukt!

 

Hoi

 

Als je het beginnen van een gesprek eng vindt, zou je op voorhand een mailtje kunnen sturen. In dat mailtje geef je aan dat je graag zou praten, en eventueel waarover. In mijn ogen wordt op die manier de drempel naar een gesprek verlaagt. 

 

Voor een vertrouwelijk en anoniem gesprek kan je terecht bij de Kindertelefoon. Daar kan je evenwel aangeven waar je mee zit, en krijg je vast nuttig advies mee.

 

Gr. Kenshin

Reageer