Skip to main content

gesprek met mentor.. eerlijk zijn of niet? Bang voor paniekaanvallen

• June 1, 2025
  • 8 reacties
  • 105 Bekeken

Ik heb dus morgen een gesprek met m'n mentor over het pesten. Ik ben bang dat ik hierdoor erger gepest word en ik ben dus echt superzenuwachtig.

Ik heb vorige week tijdens de les een paniekaanval gehad. De docent had dit niet door en dacht dat ik geen zin had om mee te doen. (begrijpelijk)  Ik voelde me een beetje gedwongen mee te doen en dat maakte het erger. (gelukkig was de paniekaanval niet heel heftig) ik heb me hierna ziekgemeld en ben de hele week thuis gebleven.

Ik ben superbang dat ik morgen op school weer een paniekaanval krijg. Misschien is die dan heftiger en merken mensen het.. Mn ouders gaan t ook niet heel leuk vinden als ik weer ziek naar huis kom (ik kan niet goed faken:/) ik heb 1 keer een hele heftige paniekaanval gehad onderweg naar huis. Ik begon helemaal te trillen en te huilen en haalde slecht adem. Ik zat op een stoepje helemaal overstuur en te trillen toen 2 klasgenoten langskwamen die de situatie erg grappig vonden... Wat als dit in de klas gebeurt.. Dan ben ik echt de pineut..

Ik slaap echt heel slecht de laatste tijd.. Echt pas 12 uur slapen (minimaal) dit heeft natuurlijk gevolgen. Ik ben steeds rillerig en heeeel moe. Ook kan ik me slecht concentreren.. Ik ben gewoon te moe voor dit alles..

Ff terug op dat gesprek morgen, eerlijk zijn of niet? Ik weet het niet.. Ik ben bang dat als ik eerlijk ben, dat alles er dan uitstroomt (echt ALLES) Dan kan ik niet meer stoppen en raak ik weer in paniek etc.. Wat moet ik doen???? (sorry voor de weetikhoeveelste topic)

groetjes eendje

8 reacties

Silence
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • June 1, 2025

Jaa eerlijk zijn! Wat kan helpen is in het begin van het gesprek zeggen tegen je mentor dat je dit best spannend vindt en dat je misschien een paniekaanval krijgt. Eventueel erbij zeggen wat hij/zij kan doen. 

Liefs en succes, 

Silence 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • June 1, 2025

Hey! Alvast succes, je kunt dit en ik zou zeker 100% eerlijk zijn! Pas dan kan de mentor jou goed helpen en de andere docenten laten begrijpen dat er wel echt wat is. En dat ze rekening houden met jou. Echt, wees maar eerlijk dat gaat je het beste helpen! 👍💪😘

Liefs Tover xxx

• June 2, 2025

Hey eenden maatje 😉

Hoe was het gesprek met je mentor ?

En ben je eerlijk geweest 🤔

En hoe gaat het nu met jou na dat gesprek 🦧

Ik weet dat ik bijten topic onderwerp ga, maar hoop je een beetje op te vrolijke😉de brief is op de post😉

Maar hoe was het ​@eendje ?

Groetje je maatje 😉

• June 2, 2025

Hoii ​@Silence bedankt voor de tip! Het enige is dus dat ik het erg spannend vind te praten (in het algemeen) en over die paniekaanvallen.. 

@Tover01 Ik heb samen met mn mentor een mailtje gestuurd naar alle docenten zodat ze rekening kunnen houden met dat pesten❤

@Badeend Het ging best wel goed! Ik heb wat dingen besproken over die pestmeiden en over waarom ze me pesten (biseksualiteit) ook heb ik het gehad over die vriendin die dat waarschijnlijk begonnen is. Die paniekaanvallen enzo heb ik niet verteld want dat vond ik moeilijk en onnodig😅 had ik misschien wel moeten doen maar ja.. Ik zal zometeen ff op je topic reageren zodat we hier niet off-topic gaan:P

lovegood
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • June 2, 2025

Hoi ​@eendje 

Tuurlijk eerlijk zijn, dit moet stoppen.

• June 15, 2025

Allo ​@eendje 

Heeft het geholpen dat je met je mentor hebt gepraat of is het allen maar erger te worden?

Groetjes je maatje 😉😇

Gossip_Girl007
Forum|alt.badge.img+1

hey babe,

een paniekaanval kan iedereen overkomen en is menselijk, je kan daar niks aan doen en je hoeft je er ook niet voor te schamen.

mijn advies: wees eerlijk tegen je mentor, hij/zij zal je vast gerust kunnen stellen, en het is niet erg als het er allemaal uitstroomt, liever dat dan met alles opgekropt zitten, want dan krijg je alleen maar meer stress en stress=sneller paniek.

Heel veel succes!

• June 18, 2025

@Badeend, we hebben besloten niet direct met die meiden te gaan praten omdat het dan wss erger wordt. ze zijn nog steeds bezig maar ja.. ik heb het met een andere docent ook overlegd en hij gaat zn best doen ze te betrappen

@Gossip_Girl007 ik ben eerlijk geweest tegen mn mentor:) bedankt voor de tipss!!! Btw ik kijk ook Gossip Girl!!

Beetje off-topic, maar ik ben de laatste tijd nauwelijks online geweest oepsie.. ik zal weer wat vaker komen checken:P groetjes eendjeeee