Gesprek

  • 6 November 2018
  • 11 reacties
  • 209 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
He

Mn mentor weet dus nu van me problems ik moest meteen een gesprek met een vertrouwingspersoon en hem ze hebben me vader gebelt en hij wilt nu een gesprek met hem en echt serieus mijn hele leven is nu verpest mn vader is ook boos op me..ik weet echt niet wat ik moet doenn..

11 reacties

Hoi

Je mentor weet van je problemen, heeft je in contact gebracht met een vertrouwenspersoon, waarna je vader is gebeld. Wat vervelend dat je vader boos op je is. Is hij bereid om naar het gesprek met die vertrouwenspersoon te gaan? Misschien helpt het als die vertrouwenspersoon je vader kan uitleggen wat er aan de hand is.

Groetjes
Kenshin
He Kenshin

ja me vader weer dus al wat er is en dan willen ze praten over mij wat ze kunnen doen om te helpen..
Hoi,

Ah nee, dat is echt stom van ze! Ik vind het echt lullig dat ze dat hebben gedaan, want dit schaadt jouw vertrouwen natuurlijk enorm.

Aan de andere kant kunnen mensen je nu ook helpen. Zie je daar nog enigszins een voordeel van in?

Waarom is je vader boos? Ik vind dat een beetje een rare reactie op het nieuws dat het niet goed gaat met z'n kind.

Ik zou proberen met alle betrokkenen in gesprek te gaan en aan te geven dat je het niet tof vind dat ze het hebben verteld. Laat het ze maar weten, want het was gewoon gevoelige informatie die ze hebben gedeeld.

Gr. Pin
He pin

Ja ze moesten het perse zeggen omdat het moet ofzo.. en dat hulp gedoe heb ik echt geen zin in mijn familie vind je zeg maar al een aansteller als je dat soort hulp zoekt omdat ze vinden dat je je eiegn problemen zelf op moet lossen dus srs me hele familie gaat me nu haten.. ik ben ook nu echt zo erg boos en verdrietig nu dat ze dit hebben gedaan want dit was precies waar ik bang voor was..en dan neem ik me mentor in vertrouwen en dan gebeurd dit..als mentor denkt dat ik nu nog tegen hem wil praten heeft die het mis..ik ben klaar met hem..ik ga hem nog wel even een mailtje sturen met hoeveel pijn me hij me geeft gedaan..hij had srs daarvoor ook nog tegen me gezegt dat ik hem kan vertrouwen en dat die het niet zomaar door zegt..en dan vertel ik het en dan gebeurd dit..
( ja sorry ik ben echt boos op hem)

Bedankt voor je reactie❤
Helemaal niet fijn dat je vertrouwen zo geschonden is. Vooral nadat je mentor de nadruk erop had gelegd dat je hem kon vertrouwen.

Je familie vindt hulp zoeken een teken van zwakte. Daar ben ik het helemaal niet mee eens. Jij hebt de moedige stap gezet om naar je mentor te gaan. Dit is echter niet gelopen hoe je gehoopt had, maar het was alleszins dapper van jou.

Denk je dat je vader je familie in zou lichten? Misschien vindt je vader het ok om wat er gebeurd is, tussen jullie te houden. Het lijkt me niet de bedoeling dat je hele familie betrokken wordt, zeker als ze zo naar reageren.

Stuur je mentor maar een mail. Maar maar heel duidelijk wat de gevolgen van zijn acties zijn.

Ik vind het jammer dat je nu geen hulp hebt. Je kan steeds terecht bij de huisarts. Die heeft beroepsgeheim.
Hoi,

Ja ze moesten het perse zeggen omdat het moet ofzo..

Heb je iets verteld over zelfbeschadiging of zelfmoord(gedachtes)?

Wat Kenshin zegt, lijkt me een goed idee, of je je vader kan vragen het tussen jullie te houden.

Goed dat je je mentor een mail gaat sturen, want ik denk dat het goed is dat hij weet hoe veel pijn het je heeft gedaan. Ook al had hij waarschijnlijk goede bedoelingen.

Gr. Pin
hey, ik snap dat het echt vervelend is dat ze het hebben gezegd maar dat ze het moesten zeggen kan komen omdat er in de wet/regels van de geheimhoudingsplicht enkele dingen staan waaronder een best belangrijke: een dokter/huisart/mentor/vertrouwenspersoon Moet de geheimhoudingsplicht doorbreken wanneer de desbetreffende persoon: suicidale gedachtes/pogingen heeft en hier nog last van heeft, dit alles in veiligheid van die persoon. of wanneer de desbetreffende een gevaar vormt voor een ander persoon door middel van levensbedreigende acties naar diegene

ik hoop dat dit een beetje duidelijk is?
Wow hé lang geleden😂

Ehm ja die gesprekken enzo die ik had is wel allemaal goed afgelopen i gues ik heb iedere dinsdag gesprek met me oude mentor wat ik wel heel fijn vind alleen zeg maar alle leraar/leraressen die zeg maar vertrouwenspersoon zijn en iets met zorg hebben weten het allemaal wel van mij 1 vrouw komt regelmatig naar me toen en ja ze houden me allemaal in de gaten nu ofzo zijden ze ik weet het ook niet zo goed maar oke (ff een update)
Hoi,

Leuk dat je even een update geeft!

Ik vind het fijn om te horen dat je nu wekelijks een gesprek hebt met je oude mentor! Helpt dat een beetje? Voelt het goed?

Aan de ene kant is het wel lief en wellicht ook goed dat ze je in de gaten houden, of denk jij daar heel anders over? Ik snap wel dat het soms wel vervelend kan voelen en dat je er het gevoel van krijgt dat ze helemaal op je aan het letten zijn. Vind je dat vervelend?

Gr. Pin
He pin

Ja opzich helpt het gesprek wel ik had aan hem beloofd dat ik helemaal eerlijk dan tegen hem ben dat is soms wel moeilijk...

Ennee ik vind het niet vervelend ofzo ze willen gewoon dat het goed gaat best logisch natuurlijk..

Xx
Hey Coconutt11

Fijn dat je je geholpen voelt met de gesprekken. Iemand in vertrouwen nemen kan spannend zijn, en het is heel goed dat je deze stap zet.

Bedankt voor de update :)

Groetjes
Kenshin

Reageer