Beantwoord

Gescheiden ouders en de problemen tussen beide

  • 23 March 2019
  • 4 reacties
  • 301 Bekeken

Badge
Hallo, ik ben Bram en ben 13 jaar en ik heb wat problemen
mijn moeder is met mijn stiefvader getrouwd terwijl mijn vader alleen woont
als ik bij mijn moeder ben heb ik bijna ELKE DAG ruzie met mijn stiefvader met als consequentie slaan of straf en het is daarom niet leuk.
bij mij vader is het niet zo erg, maar ik heb super veel Lego die af moet om te verkopen en ik haat het echt maar het zal toch af moeten
maar ik moet het echt de hele tijd doen anders word mijn vader boos allen hij gaat dan niet slaan maar als ik een pauze neem dan mag dat niet
ik mag eigenlijk alleen Lego bouwen en dat is super saai
eigenlijk heb ik het alleen op school leuk en wil ik gewoon geen weekend

ik ga ook met de trein naar school en heb trauma’s aan iemand die voor de trein is gesprongen😢 en daar word ik soms echt depressief van

Heeft iemand hetzelfde probleem? Reageer dan ik weet echt niet meer wat ik moet doen

hoe zou ik het anders kunnen doen/overleggen?
icon

Beste antwoord door Anonymous 23 March 2019, 17:12

Bekijk origineel

4 reacties

Hoi,

Watn nare situatie!
Zegt je moeder er wel eens iets over, dat je stiefvader zo tegen je doet? Dat is namelijk echt niet Ok.

Heb je weleens met je vader besproken dat je een beetje zat bent van de Lego?

Kun je hier met iemand over praten?
Vrienden, mentor, vertrouwenspersoon, familielid?
Het lijkt me goed dat je dit aan iemand gaat vertellen, want wat je stiefvader doet mag echt niet!

Een trauma kun je verwerken door te praten met een psycholoog (oid)
Je zou contact op kunnen nemen met je huisarts hiervoor

liefs,
Xxjee
Hi Bram

Wat jammer dat het thuis niet zo goed gaat. Ook naar dat je dat incident bij de trein hebt zien gebeuren. Het is heel normaal dat zo'n heftige gebeurtenis in je gedachten blijft ronddwalen.

Ik heb weinig toe te voegen aan het advies van Xxjee. Het lijkt me inderdaad goed om te praten met iemand die je vertrouwt. Zo'n vertrouwenspersoon kan je zowel advies geven i.v.m. je thuissituatie, als je begeleiden bij het verwerken van je trauma.

Voor een anoniem gesprekje kan je terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je anoniem je verhaal doen, en krijg je vast een hoop nuttig advies mee.

Groetjes
Kenshin
Badge
@Xxjee en @Kenshin Thx voor t advies alleen mijn moeder ziet het wel gebeuren maar doet er niks aan het ergste is nog dat ze bij de kinderbescherming werkt😕
verder heb ik iemand met ptss gesproken en die heeft mij hulp gegeven voor mijn trauma
Je hebt een goede stap gezet door met iemand te praten over je trauma. Zou die persoon je kunnen helpen met je thuissituatie?

Gr. Kenshin

Reageer