Gepest, durf nooit nee te zeggen, geen zin in het leven

  • 27 August 2022
  • 5 reacties
  • 90 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi ik ben een meisje

 

Ik ben veel gepest door me afkomst ik ben half Indiër en half Nederlands.

Ik was dik en ben op de basisschool veel gepest dat ik geen zin meer had in het leven en dacht over zelfmoord.

Mijn juf zei dat de middel bare school moeilijker was maar het was zelfs beter ik had leuke kinderen in me klas en zo.

Ik heb niet de beste jeugd gehad me vader sloeg me zo hard dat ik blauwe plekken had en moest op 4 of 5 jarige leeftijd heel hard in huis werken. Als ik nee zei kreeg ik met riem of deeg roller ofzo een mep ook wel eens met slipper of hockey stik.

 

Ik durf nu nooit nee te zeggen. Op school ook niet dus mensen maken er gebruik van en als ik dan nee zeg willen ze geen vrienden meer zijn.

Door me vriendin ben ik meer voor mezelf gaan op komen nu willen ze geen vrienden meer zijn maar dikke lul voor hun boeit me niet meer alleen ik ben heel onzeker over mezelf

ik heb 2 keer iemand leuk gevonden maar ben het gaan opgeven

ik heb gewoon nog steeds geen zin meer in het leven en soms wil ik gewoon van het dak springen

maar dan denk ik aan me moeder en broers en zussen 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Ali123 ,

 

wat een lastige situatie en wat goed dat je er hier over komt praten!

Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl. Zij zijn 24 uur per dag geopend.

 

Veel sterkte ermee,

groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

 

Reputatie 6
Badge +3

Hey Ali123,

Wat naar allemaal!

Het kan helpen om erover te praten. Je mentor/vertrouwenspersoon staan daar altijd voor open en zijn er om jou bij dit soort situaties te helpen. Het kan erg opluchten om alles gewoon even kwijt te kunnen. Ook kan je het je moeder, broers of zussen vertellen. Ik weet jouw relatie met hen niet, maar als jij denkt dat het kan, moet je het zeker proberen. Jij staat hier niet alleen voor! Er zijn mensen die om jou geven en je vast willen helpen.

Voor je onzekerheid kan je misschien naar een psycholoog gaan. Zij weten wel hoe ze je daarmee kunnen helpen. Om naar een psycholoog te gaan, kan je eerst naar je huisarts gaan, en die kijkt dan wat er gedaan kan worden.

Jij bent prima zoals jij bent!

Groetjes iemand.

Reputatie 1
Badge

Hey  @Lost in Life 

 

ik heb therapie daarvoor gehad en zo en het gaat een heel stuk beter met me alleen soms als ik iets doe ofzo dan denk ik aan die tijd en dan doe ik het zoals een jongen aanspreken dan denk ik o ja ze zeiden dat ik lelijk was dan laat maar dus het is weg maar het blijft toch vast zitten wat ze zeiden 

Badge

Ik heb precies het zelfde alleen gelukkig heb ik wel een paar goede vrienden die er voor me staan maar voor de rest word ik ook gepest vanwege mijn haar die ik deels blauw heb maar niet mag dus voor dat hun überhaupt met me praten maar dat is hoe het leven is ik noem het soms ook wel hell ik had een vader die woede problemen heeft en mijn bed een keer kapot heeft gemaakt om dat ik niet mijn tanden wou poetsen maar ik hoop dat alles goed komt en geef niet op anders kom je in een diep zwarte hol waar je niet meer uit komt. 

Reputatie 3
Badge +1

hoii,

Wat een lastige situatie, zeg! Ik denk dat het beste is als je er met iemand over gaat praten uit je omgeving. Ik kan begrijpen dat dat heel erg moeilijk voor je is, maar toch echt het beste!

Van het dak springen lijkt soms een goeide oplossing, maar dat is het zeker niet. Er zijn hier op de wereld sws nog mensen die van je houden, en dat wil je hen toch niet aandoen? en misschien lijkt het voor jou alsof niemand nog van je houdt, alsof je er je leven alleen voor staat, maar dat is echt niet waar!

sterkte met alles!

groetjes,

#chocolatelover 

Reageer