Skip to main content
Vraag

gepest door me uiterlijk

• December 15, 2025
  • 4 reacties
  • 52 Bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Hallo!

Ik word heeel vaak gepest over me uiterlijk.

Dit komt omdat ik als jongen schouderlengte haar heb een oorbel en jongens/meisjes schoenen draag, ik ben een jongen maar mensen pesten me met: Jongen of meisje?, Ik kan je gender niet van buiten zien en ook heel vaak hé ben je gay?

Hebben jullie tips?

Ik denk ook vaak over me leven beëindigen maar laat ik dat maar niet doen🙃

4 reacties

Robin59
Forum|alt.badge.img+2
  • De Kindertelefoon
  • December 15, 2025

Hey ​@Jammie,

Wat naar om te horen, dat andere mensen je pesten om je uiterlijk. Hoe je het verteld klinkt het als een coole expressie van de zelf.

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of chatten. Bij ons kan jij anoniem je verhaal delen en/of een van onze vrijwilligers kan met je meedenken, over hoe jij jouw situatie wellicht kan veranderen.

Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat.

In Vlaanderen is er ook een hulplijn, waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Hun website vind je via https://www.vlaanderen.be/organisaties/zelfmoordlijn. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

We vinden het erg krachtig, dat je dit hier op het Forum wilt delen. Daarnaast hopen we dat je altijd jezelf blijft en daarin verdien jij hoe dan ook gerespecteerd te worden.

Veel sterkte!

Robin59 (De Kindertelefoon) 

Katjatja
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • December 15, 2025

Heyy lieve ​@Jammie wat vervelend om te horen, ik heb te doen met jou. Ze mogen je niet zomaar pesten vanwege je uiterlijk dat verdien je niet je hebt een hart van goud. Mensen hebben echt niks beters te doen ook dan iemand pesten waar slaat het op!! Ik bedoel het is niet nodig om te pesten en het kwetst mensen. Ik zit op een school waar iedereen welkom is en er wordt (voor zo ver ik weet) niet gepest. Iedereen is anders en jij zou hier ook niet gepest worden. Mensen zouden je hier juist cool vinden, heel veel jongens hier hebben (half)lang haar en dat zijn echt de coole mensen. Je mag best voor jezelf opkomen als je dat durft. Je kan ook iemand vragen om je te helpen en ik zou het ook vertellen aan een decaan of vertrouwenspersoon. Geloof me, je klinkt heel lief en innerlijk is sowieso altijd belangrijker dan uiterlijk en die mensen hebben geen mooi innerlijk, dat heb jij!! We love you 🥰 ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 16, 2025

Dankjewel!

Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • December 16, 2025

Onnodige quote verwijderd door de KT

Dankjewel!