Skip to main content

Ik ben een meisje. 15 jaar oud en beide ouders zijn gescheiden. Mn moeder is moslim en mn vader christelijk. Ik had een moeilijke periode waar mn vader in een instelling (tekst aangepast door de kindertelefoon ivm regel 3) zat en mn moeder in marokko waardoor ik aleen thuis was met mn stiefvader en mn zusje ik en mn stiefvader waren nooit goed samen dus had ik een hele moeilijke periode waardoor ik zwaar depresief was geworden en zelf dood wou gaan. Mn vriendin raade dus een pakje cigaretjes aan om me tot rust te laten komen. Ik had het pakje niet aangeraakt tot dat ik die donkere gedachtes weer had. Toen besefde ik dat ik nog een pakje had liggen en ging het oproken binnen 2 dagen. Daarna zag ik allemaal filmpjes over wat het echt deed met je lichaam. Ik was geschrokken en schaamde me compleet omdat ik vroeger altijd zij dat ik er nooit aan begin maar toch had gedaan. Later kwam mn vader uit de instelling  (tekst aangepast door de kindertelefoon ivm regel 3)  en mn moeder terug naar haar huis. Ik zat natuurlijk met de feit dat ik het heb gedaan. Dus had ik een doosje waar ik al die peukjes heb gezet verstopt want ik kon het nirt weggooien. Later mocht ik weer naar mn vaders huis en heb het daar verstopt. Ik had t doosje aan mn voeteinde van mn bed verstopt en bleek dat mn pa ook vandaag echt mn bed aan t verschonen was en het doosje had opengemaakt en alle peukjes erin zag. Hij had me een foto gestuurt met daarbii "als je me belt stuur ik ze naar je moeder ik hoef je voorlopig niet meer te zien of horen" ik in paniek want ik kan geen leugens meer gebruiken want ik ben gewoon gepakt. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Mijn moeder weet het nog niet omdat hij het nog niet heeft vertelt aan haar. Ik weet niet wat ik moet zeggen tegen hem of hij gaat schreeuwen of niet. Ik ben gewoon bang dat ik uit huis wordt gezet omdat mijn moeder zo streng is. En dat mijn vader nirt meer met me wil praten heeft iemand misschien tips om wat ik moet doen want ik kan wel janken. 

Hoi hoi. Oei dat is echt naar voor je. Ik ken je vader en moeder natuurlijk niet maar misschien is het beste om maar gewoon eerlijk te zijn? Leg het precies zo uit als je hier doet, waarom je het deed en dat je spijt hebt, schaamte en dat je het nooit meer wilt doen omdat je het heel vies vond. Je moeder kent jou goed en zal toch zien dat je het meent. En ze weet ook dat je een puber bent en we proberen wel eens dingen. Zou ze je dit niet vergeven en je een hug geven en je begrijpen? Zij is immers ook jong geweest. En als je denkt dit werkt niet,  ik hoop dat je meer tips krijgt. En je kunt ook de Kindertelefoon bellen! Bovenaan deze pagina staat wel hoe je dat kunt doen! Veel sterkte!! 

Groetjes liefs Tartan X 

Hallo! @Anoniem574 

Ik ben het eens met @Tartan14 . Eerlijkheid zullen ze ten eerste het meest waarderen. Ook zullen ze wellicht jouw spijt inzien en je sneller vergeven. Verder zal ik proberen rustig weer contact te zoeken met je vader. Niet te snel, maar geleidelijk.

Succes en veel liefs!

Salam🍉

Reageer