Vraag

Genezen van eetstoornis, of toch niet?

  • 28 March 2016
  • 1 reactie
  • 131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey,
Een paar jaar terug leed ik aan de eetstoornis Anorexia, ik heb hiervoor therapie gehad omdat ik ook nog andere problemen had destijds. Daar ben ik gelukkig nu van af.
Alleen een ding wat mij nog herinnert aan het verleden is de problematiek dat ik heb overgehouden door de eetstoornis, ik ben bijvoorbeeld heel erg bang om te sporten, als ik het woord sport op school hoor raak ik intens in paniek, tijdens mijn eetstoornis had ik vrijstelling van alle sportactiviteiten.
Ik zie sporten als iets schaamtelijks vooral met andere mensen.
Ook als het over het onderwerp eetstoornis gaat voel ik me enorm kwetsbaar en een klein meisje van 6.
Heeft iemand dit ook meegemaakt en heeft tips voor me?

Liefs,
Mij

1 reactie

Badge

Haii ik weet dat deze herkenbare topic al 6 jaar oud is. Ik wou toch iets terug schrijven omdat andere mensen zich hier vast in kunnen herkennen. 

 Ik herken je namelijk hier zo goed in, ik ben een half jaar hersteld van anorexia en heel vaak als ik iemand ook maar iets hoor zeggen over afvallen/een dieet/hoe ‘dik’ ze zichzelf vinden/sport/een eetstoornis/calorieën en andere dingen krijg ik meteen een soort gekke stress en freeze ik helemaal stil. Het ‘triggered’ mij echt enorm veel😔 Ik vind het ook heel vervelend om dit mee te moeten maken. Helaas weet ik hier ook niet veel op. Ik hoop dat iemand dat wel doet en hier op kan reageren, bedankt alvast kusjess xx emma

Reageer