Gender dysforie/mijn struggle en ervaring/die van jullie?

  • 2 May 2022
  • 1 reactie
  • 34 Bekeken

Badge

Hey, dit is mijn eerste topic.. Ik ben 18 jaar en ik heb best wel struggles met mn gender. Ik heb echt al mijn hele leven wel problemen gehad hiermee, maar het is pas sinds een paar jaar terug dat het ook echt invloed begon te hebben op hoe ik me voel. Ik ga al een paar jaar naar een psycholoog, die mij nu dus door heeft gewezen naar speciale hulp hiervoor. Deze wachtlijst is alleen echt enorm lang, ze verwerken nu doorverwijzingen van 2019.. Nu heb ik dus een beetje het idee dat ik stil sta hierin, ik durf niks. Ik durf mijn haar niet te knippen, ik durf me niet te kleden zoals ik dat zou willen. Ik durf echt helemaal niks en ik durf het er ook niet meer over te hebben met mijn ouders, maar zij weten wel van de doorverwijzing en een deel van de problemen.  Maar ik vind het echt lastig, want ik moet echt verder met mezelf zijn zegmaar, want ik kan het niet zo goed meer aan. Ik heb er elke dag last van en soms echt paniek aanvallen hierdoor. Op  het internet kan ik mezelf zijn, niemand ziet me, ik kan mijn naam en voornaamwoorden gebruiken die ik wil. In het echt lijk ik gewoon op een meisje en dat sloopt me best wel. Is er iemand die dezelfde ervaringen heeft? 


1 reactie

Reputatie 1
Badge

Heyy, 

mij heb niet dezelfde ideeën maar ik heb wel een vriendin die hiermee struggled,

ik snap heel goed dat je je niet goed erdoor voelt en iedereen verdient het om zichzelf te zijn en als jij heel graag je haar wilt knippen moet je dat gwn doen en niks aantrekken van de andere mensen er zijn heel veel mensen die dat mooi of niet mooi vinden maar dat maakt niks uit jij ben jij en dat kan niemand veranderen wil jij je kleding stijl veranderen? DOEN. Wil jij je haar knippen? DOEN. Gwn doen het staat je vast super leuk en ga opzoek naar de echte goede vrienden doe je steunen in wat je maar doet. En praat er vooral over dat helpt echt praat je je broer of zus als je die heb of met je favoriete ouder of een docent die je vertrouwt maakt niet uit wie het is 

 

you can do this

just be yourself❤️❤️❤️

Reageer