Vraag

gender crisis

  • 30 June 2020
  • 2 reacties
  • 61 Bekeken

Badge

sinds quarantine is begonnen ben ik weer questioning over mn gender was lekker is natuurlijk. ben wss niet cis was genderdysphorie is een bitch. hoe weet ik wie ik ben???? ik word eigenlijk wel een beetje depressief van het leven als meisje. 


2 reacties

Hey,

Ja heb eerlijk gezegd ook geen idee. Genderidentiteit is moeilijk, ik betwijfel of er iemand is die het volledig begrijpt. Denk dat het belangrijk is dat je weet dat het label dat je jezelf geeft niet heel belangrijk is. Ik zou je gewoon gedragen/kleden zoals jij je voelt en dat label komt echt nog wel.

Hoi

 

Als je je vragen stelt bij je gender, zou het kunnen helpen om wat te experimenteren hier rond. Draag bijvoorbeeld de kleding die je bij jezelf vindt passen, en overweeg eventueel om je haar wat anders te doen. Er zijn onder andere een hoop kapsels die als gender-neutraal beschouwd worden. Doe hier eventueel wat research naar.  

 

Kan je in je omgeving over je gender praten? Het is misschien wel fijn om eens te proberen of je je beter voelt bij andere pronouns. Vraag een vriend(in) of familielid gerust of ze de pronouns willen gebruiken die je bij jezelf vindt passen, als dat je een prettig idee lijkt. 

 

Er is professionele hulp te vinden om je gender uit te zoeken. Als dat je wat lijkt, zou je eventueel kunnen kijken naar genderhulp in je buurt. Neem eventueel contact op met zo’n hulpverlener, en leg je situatie uit. Dat hoeft echter uiteraard pas als je daar zelf behoefte aan hebt; ‘t is geen must. 

 

Ken je de site Jong&Out? Daar kan je namelijk praten met leeftijdsgenoten over onderwerpen als gender en geaardheid. Wie weet ontmoet je er wel iemand die iets gelijkaardigs meemaakt :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Reageer