Vraag

Gelogen tegen vertrouwenspersoon

  • 21 September 2018
  • 4 reacties
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag iets stoms gedaan. Ik heb mijn vertrouwenspersoon iets verteld. Dit verhaal was niet helemaal waar, ik heb een deel er bij “verzonnen/gelogen”. Het ging mij niet om het feit dat ze het erg zou vinden, en dat ze me daar aandacht door zou geven. Ik wilde het niet eens zeggen maar nu is het helaas al gebeurt. Ik wil dus dat dit tussen ons (haar en mij) blijft voor dat ze er achter komt en ze mij niet meer vertrouwt en er dus vanuit ga dat ik altijd lieg. Ik kan deze leugen niet meer terug draaien en zeggen dat het niet zo is, dus dat soort reacties/hulp werkt niet. Wat kan ik wel doen? Haar vertrouwen en hopen dat ze niets zegt (wat ze me wel had beloofd maar ik ben gewoon bang dat het uit komt). Alvast bedankt mensen

4 reacties

Diegene zal dergelijke informatie alleen delen met de mensen die die nodig hebben.
Als het dus geen "erg" geval is zal het hoogstends met andere vertrouwenspersonen worden gedeeld, want zij overleggen natuurlijk ook.
Ze zouden zich nogal im de voet schieten door die informatie zomaar vrij te geven.

Waarom kun jij niet terugkomen op wat jij zei?
Kun je niet aangeven dat je jezelf versprak?
Hoi,

Ik ben wel benieuwd waar dit dan precies over gaat. Als het een niet al te heftig onderwerp betreft (dus niet bv zelfmoord of automutilatie), is de kans groot dat zij het voor zich houdt zoals beloofd.

Ik vraag mij ook af of je niet gewoon de waarheid kan vertellen. Dat lijkt mij sowieso wel gewoon de beste optie.

Weet je waarom je hebt gelogen?

Gr. Pin
Hoii, ik heb geen idee waarom ik heb gelogen. Het is op zichzelf niet heel heftig onderwerp, en het is voor 99,9% ook allemaal waar gebeurd. Denk dat ik bij het vertellen naar mijn mening te emotioneel werd om wat er echt was gebeurt dus ik het iets erger moest doen lijken of zoiets.... het ging dus niet over automutilatie of zelfmoord, ondanks dat ik daar wel mee worstel om het maar zo te zeggen. Daar weet zij van en dat heeft zij natuurlijk ook verteld aan mijn ouders. Maar dit weten mijn ouders allemaal al en daarom zei ze dat ze niets zou zeggen. Ik hoop dus nu alleen dat ze ook niets zegt. En oh ik kan het niet terug draaien omdat dit niet echt een verspreking geweest kan zijn, en het is wel een iets te “groot” ding om te zeggen dat ik erover gelogen heb.
Je kan toch best zeggen dat je het gewoon heel moeilijk vond om te vertellen. Je was er nog niet klaar voor en daarom heb je toen gelogen. Je kan altijd nog de waarheid vertellen. Echter wordt dit alleen maar moeilijker, hoe langer je wacht.

Reageer