Vraag

Gelogen en nu?

  • 13 April 2019
  • 5 reacties
  • 93 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik had vorige week ruzie met mijn bff. En toen deed ze niet normaal. Ik heb toen gezegd dat mijn oma een hartaanval heeft gehad. Maar dat is helemaal niet zo. Dat is ook bij de docenten terecht gekomen. Een docent gaat van de week me moeder bellen om een afspraak te maken om langs te komen voor een probleem met de katten. Die docent is gedragstherapeut voor katten. Nu is er een kans dat de docent dan vraagt naar me oma. Maar er is niks. Moet het eerlijk opbiechten aan mijn moeder? Als ze aan de telefoon zegt dat het niet waar is, dan heb ik gezeik met school. Wat moet ik doen?

5 reacties

Ik denk dat je het maar beter kunt opbiechten aan je moeder. Ik snap dat dat erg moeilijk is, maar als ze het van een docent te weten komt, is het niet beter denk ik. Misschien stelt ze het op prijs dat je het eerlijk opbiecht?
Jonah
Hoi

Een leugen bezorgt stress. Het lijkt me goed om iemand in te lichten over de situatie. Dit kan bijvoorbeeld bij je moeder of een docent. De leugen blijven volhouden lijkt me niet de oplossing. Vroeg of laat komen de meeste leugens uit, en vaak komt een lang volgehouden leugen harder aan.

Is de ruzie met je bff inmiddels bijgelegd?

Groetjes
Kenshin
Hey!

De waarheid duurt het langst. Ook hier is dat het geval.
Ik zou het je inderdaad wel aanraden om dit verhaal te bekennen aan je mama, ze zal het niet fijn vinden, maar het zal waarschijnlijk wel minder erg zijn als je het zelf opbiecht dan dat ze het van je docent te horen krijgt.

Ik hoop dat je uit deze situatie nu wel geleerd hebt dat leugens vertellen geen oplossing zijn voor een probleemn, zeker niet doen alsof iemand iets ergs overkomen is. Het is veel beter om het op een volwassen manier uit te praten met je vriendin. Ik zou je dus ook aanraden om het haar ook te vertellen (misschien wanneer jullie het reed bijgelegd hebben) dat dit ene leugen was, anders kan je het nog heel lang meeslepen en wordt het toch ooit wel ontdekt.

Groetjes
Lot
(Ik zie trouwens dat dit topic dubbel gepost is vanuit een ander account, dat is hier niet de bedoeling...)
ander topic
Reputatie 7
Badge +7
Hallo xLotx en Mix1210,

ik heb het andere topic inmiddels verwijderd en het andere account was gisteren al verwijderd. Het is inderdaad niet toegestaan om meerdere keren hetzelfde bericht te plaatsen , en het is ook niet toegestaan om meerdere accounts te hebben.

Groetjes, Marieke / De Kindertelefoon

Reageer