Vraag

Geld ''Problemen''

  • 9 November 2021
  • 2 reacties
  • 80 Bekeken

Badge

Beste lezers,

 

Ik zit met een lastige gedachten, en ik wil dit toch even kwijt. Ik woon samen met mij vader, moeder en broertje in een rijtjes huis. Mijn moeder werkt als accountant en mijn vader '’kan'’ niet werken door problemen met zijn knie. On inkomen is net wat onder mondaal, maar we kunnen ons alles veroorlovern. Ik ben, al van kinds af aan, altijd erg zuinig en wil nooit meer uitgegeven dan ik denk dat we kunnen uitgegevn. Ik zie ons zegmaar als '’minder rijke'’ gezin dan anderen. Mijn broertje wild en krijgt alles wat hij wilt. Van dure lego tot allerlei parfums. Ik zou het ook misschien kunnen krijgen, maar ik durf en wil het niet vragen, want ik denk dat mijn ouders het niet zo zeer kunnen hebben. Sinds kort heeft mijn moeder een schulden gekregen, en moet 3 jaar lang vanaf aankomend jaar in een '’schuldjaar'’ (ik weet niet hou je dat noemt) . Het komt er op neer dat wij dan heel weinig geld hebben om van te leven. Nu vraagt mijn vader of hij veel geld zal steken in het starten van een bedrijf. Dit vraagt hij dus aan mij, maar ik druf niet te zeggen dat ik dat helemaal geen goed idee vidn. Mijn vraag aan jullie is, wat zouden jullie doen als je denkt dat je familie weinig geld heeft, maar toch dure dingen wilt kopen/proberen?

Bedankt voor het lezen en ik kna het bergijpen dat je dit heel vaag vind, waarschijnlijk verwijder ik deze topic ook omdat ik het zelf niet meer snap


2 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ik snap wel waar je mee zit. Lijkt me niet makkelijk. Zou je het met je ouders kunnen bespreken? Je kan ze vertellen dat je je zorgen maakt en dat je het geen fijn idee vind dat ze soms veel geld uitgeven terwijl het in jouw ogen niet kan. En jouw vader vroeg of hij geld moet stelen in een eigen bedrijf? Daar kan je gewoon nee op zeggen, hij vraagt het toch?

Badge

Je vader vraagt of hij veel geld zal steken in het starten van een bedrijf. In de situatie waar jij het over hebt en in de situatie dat ik weet dat mijn vader niet boos zou worden zou ik allereerst nee zeggen. Als mijn vader zo opent heeft hij blijkbaar geen super duidelijk plan hoe hij rijk wil worden van dat bedrijf en dan geloof ik ook niet dat het kan lukken. Als ik de kans zou hebben zou ik iets zeggen als:Nee, lijkt me beter als je kunt kijken naar een baan die je thuis kunt doen, zodat de knie geen probleem is

Reageer