Skip to main content

Hoi, sorry dat ik jullie stoor (Alweer)

Ik denk dat ik al eerder een topic van dit heb gemaakt maar ok.

Ik snap hier niks van, Ieder dag ben ik dromerig, alsof alles nep is.

Het heet depersonalisatie ofz.

Maar dat komt door drugsgebruik, En ik heb nog nooit drugs gebruikt, Weet iemand wat dit is?

Heyy

Je hoeft echt geen sorry te zeggen hoor! Je stoort ons echt niet we helpen je met alle liefde☺️

Ik herken je gevoel goed. Zelf ben ik ook best wel depressief en voor mij voelt alles ook aan als een grote droom en alsof alles nep is.. Zelf heb ik alleen ook geen idee wat dit nou precies moet zijn. Ik denk dat het met alle negativiteit in je hoofd te maken kan hebben. Dat is zo’n overheersend gevoel dat de rest van de wereld er eigenlijk tussenuit schiet waardoor alles heel onwerkelijk voelt. 

Echter kan het volgens mij wel zo zijn dat je een depersonalisatie stoornis hebt zonder drugs gebruik. Het kan volgens mij ook komen door traumatische gebeurtenissen die je hebt meegemaakt (als kind).

Groetjes van mij.

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon 

Nou, Ik heb niet echt traumatische gebeurtenissen meegemaakt. 

Behalve pesters, En de scheiding van mijn ouders. Maar dat is al best lang geleden.

Maar ik had dit dromerige gevoel al 2 weken voordat ik mij heel depressief ging voelen. Best gek...

Hey An_oniem,

Dat je gepest werd en dat je ouders gingen scheiden kon best een trauma zijn geworden die je dan niet verwerkt hebt. Dat heb je soms helemaal niet door, totdat je je niet fijn gaat voelen. Het kan dus best een trauma zijn.

Tegen het trauma zou je een EMDR behandeling kunnen vragen. Het helpt om een trauma te verwerken en om je gewoon algemeen beter te voelen. Volgens mij kan je het aan je huisarts of psycholoog of misschien ook aan de medewerker die je helpt vragen. Ook al denk je misschien meteen dat het niet gaat helpen, het is beter dan niks doen.

Groetje iemand.

Onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon 

Ik ben iets van 2 jaar naar Lucertis geweest en hadden wij er veel over gepraat. Ik zit er niet mee met het pesten. Maar soms denk ik nog aan de scheiding, Maar ik ben al veel vergeten van de scheiding omdat ik toen best jong was...

Ik heb ook depersonalisatie, maar ik heb niks traumatisch meegemaakt of drugs gebruikt… dus ik zou het ook graag willen weten . Maar ik voel me gelukkig niet depressief…

Reageer