Skip to main content

Geheim, vertellen? Wil niet egoïstisch zijn:(

• May 15, 2026
  • 5 reacties
  • 52 Bekeken

Yusa
Forum|alt.badge.img+1

Hey, dus ik zit weer met iets.
Ik kwam de kamer van mijn zus binnen (netjes geklopt en toen geopend, ik kwam wat halen) en zij was blijkbaar pretzels aan het vreten🤷🏼 volgens onze moeder heeft ze een hele vreetvoorraad onder haar bed zitten en dat zijn mijn zaken niet, maar van die specifieke bak pretzels wist m'n moeder dus nog niet. En nu wil mijn zus dat ik het geheim houd. En nog iets, ze heeft dus een koptelefoon gekregen van m'n moeder en die is blijkbaar ook al maanden kapot dus ze heeft stiekem oortjes gekocht zelf. Ik weet zeker dat ze een nieuwe gekregen zou hebben als ze het had gevraagd. Dus ze verstopte dat gauw onder haar deken, slechte keus, ik zie alles. En ik moet ook dit geheim houden. Morgen gaan we "praten" erover maar ik heb geen idee wat ik moet ermee. Ik ga waarschijnlijk wakker liggen vanavond want ik ben hartstikke slecht in geheimen bewaren maar ik wil eigenlijk ook niet zo egoïstisch zijn om het door te klikken, ben ook bang dat ze me dan bijvoorbeeld gaat chanteren, ze weet dat ik op het forum zit.
Wat zal ik eens doen? Ik wil met een leeg hoofd kunnen slapen... 

5 reacties

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+2

Hoi ​@Yusa 

Als ik jou was zou ik het sowieso nog even geheim houden. Het ook niet alsof ze wapens onder haar heb heeft, dus zo spannend is het geheim nou ook weer niet zou ik denken. Ik heb weleens ergere dingen onder mijn bed verstopt.😅

En om lekker te kunnen slapen, vanavond iets doen ter afleiding en als het kan iets wat je moe/relaxed maakt. Dat helpt bij mij altijd als ik mijn hoofd overvol heb in de avond.

Hopelijk heb je daar iets aan.😊

x

Blauwe Banaan
Forum|alt.badge.img+1

Hoi Yusa, 

Dit is een best herkenbare situatie voor mij - toen ik nieuwe oortjes had gekregen voor m'n verjaardag, zei ik ook niet dat die stuk waren. Ik was bang dat ze zouden zeggen dat ik steeds alles stuk maak. Ik kocht daarom ook nieuwe, van m'n eigen geld. Maar toen ze erachter kwamen dat die oortjes stuk waren, kochten ze zelfs nog een paar, dus nu heb ik 2 paar oortjes. Dus ik snap je zus daarin wel een beetje. Misschien kan je tegen haar zeggen dat ze het gewoon moet vertellen tegen je ouders? 

Over die pretzels zou ik niet weten wat je zou kunnen doen. Als je ouders de kruimels zien die je zus achterlaat, zullen ze waarschijnlijk wel achterdochtig worden en het zelf ontdekken? 

Het is trouwens echt niet egoïstisch als je het verteld. Ik vind alle pretzels zelf opeten en niet delen iets egoïstischer, eigenlijk. En over chantage over jouw forumaccount: ik denk dat het toch juist iets heel goeds is dat je op het forum zit? En jij bent altijd aardig hier dus je hoeft je er niet voor te schamen hoor, vind ik. Ik hoop voor je dat je vanavond goed kan slapen! 😴

Groetjes, 💙🍌

Yusa
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 15, 2026

*Onnodige quote verwijderd door de Kindertelefoon*

@kleinbloempje Dat ben ik sws wel van plan, wil het liefst gewoon vergeten wat ik weet. Alleen gaat dat moeilijk bij mij... 

Dankjewel voor je reactie trouwens 🙂

Yusa
Forum|alt.badge.img+1
  • Topic-opener
  • Weet de weg
  • May 15, 2026

@Blauwe Banaan had net al een reactie getypt aan ​@kleinbloempje maar die van jou kwam toen binnen, dus vandaar dat ik het even apart doe😉

In jouw geval vind ik het wel iets begrijpelijker, jij dacht dat ze boos zouden worden. Onze moeder is heel lief en ik weet zeker dat ze wel een nieuwe zou kopen voor haar.

Ik denk niet dat het perse heel egoïstisch is van haar dat ze het zelf opeet, het is wel gekocht van haar eigen geld. Niet dat van mij bijvoorbeeld. 

Ik zou toch zeggen dat het wel een keer misgaat, ik bedoel kan ook dat m'n moeder daar binnenloopt terwijl zij zit te snacken. Dat zou het beste geval zijn denk ik. Dan hoef ik niet te klikken, en het blijft geen geheim. Sowieso is ze niet heel goed in verstoppen, heb wel regelmatig een snoeppapiertje onder haar bed zien uitsteken. En het ruikt er nogal zoet vaak. Dan gaat zij met deo spuiten om het te verbergen 🤣

Ik ben benieuwd wat ze morgen te vertellen heeft iig. We zullen zien. 

Liefs ♥︎

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • May 15, 2026

Hey lieve ​@Yusa ,

Ik ben het eens met ​@kleinbloempje 😊 Van de koptelefoon is lief bedoeld, maar dat is uiteindelijk het aan haar of ze het wel of niet zegt :) Natuurlijk kun je wel aangeven dat je denkt dat het niet zo erg is, ze mss wel een nieuwe krijgt als ze het zelf zegt maar je kunt dat denk ik beter niet voor haar doen. En van de koekjes is iets tussen haar en je moeder, als ze het merkt jammer dan 🙂

Snap dat je misschien verantwoordelijk / schuldig voelt door het niet te zeggen, maar dat is niet nodig.. het is niet alsof ze stiekem drugs verstopt ofzo😉

Liefs ❤