Vraag

Geheim Instagram account

  • 8 January 2019
  • 3 reacties
  • 181 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1
Hey, ik voel me de laatste tijd vaak sad enzo,
dus ik had een Instagram account - tekst aangepast door de Kindertelefoon - gemaakt, en als ik dan sad ben post ik daar soms its op, en dat help me, maar daar is een vriendin van mij achter gekomen, en nu heeft ze het aan een ander meisje verteld en ze zijn helemaal bang dat ik depressief ben en zelfmoord ga plegen enzo. En ze willen zelfs dat ik naar een psycholoog ga! Ik bedoel, de posts zijn misschien wel heftig maar zo erg is het nou ook weer niet denk ik. Maar wat eigenlijk mijn vraag was, weet iemand hoe ik Moet zorgen dat ze zich niet meer zo'n zorgen maken?

3 reacties

Hoi,

Het beste lijkt me nu om met je vrienden te praten. Leg ze uit wat je nu voelt en laat ze vragen aan je stellen, zodat je ze gerust kan stellen. Ik heb een keer een mail gestuurd naar m'n vrienden (zij waren op de hoogte van het feit dat het niet goed met me gaat/ging) en het bleek dat ze zich dus best veel zorgen om me maakten. Ze vonden het heel erg fijn dat ik zo open was geweest en dat ze vragen hadden kunnen stellen. Toen waren ze enigszins gerustgesteld.

Ik zeg niet dat jij het ook zo moet doen. Je moet het vooral op je eigen manier doen. Ik denk alleen wel dat het echt kan helpen om met ze te praten.

Het is in ieder geval wel super lief van ze dat ze zo bezorgd om je zijn!

Je voelt je wel sad. Als je de behoefte hebt om hier eens met iemand over te praten, wees je er dan van bewust dat er genoeg mensen om je heen zijn die klaar staan om je te helpen! Denk aan je ouders, je vrienden, je mentor, een docent(e), een vertrouwenspersoon, je huisarts en de Kindertelefoon (chat en bellen: 0800 0432). Je kan altijd met hen praten!

Gr. Pin
Reputatie 2
Badge +1
Hey
Even een update. Een van die vriendinnen heeft alles aan haar ouders verteld (ik weet niet wat ze precies verteld heeft, want ze kan best wel eens overdrijven) en haar ouders hebben mijn ouders gebeld. Nu zijn mijn ouders heel bezorgd (ze denken dat ik niets van het telefoongesprek weet) en elke keer als ik niet overdreven blij ben vragen ze van alles aan me zoals "wat is er?" "Waar denk je aan?" "Is er iets gebeurt?" En dat soort dingen. Ik heb het Instagram account verwijderd voor dat ze het op zouden zoeken. Eigenlijk is alles dus alleen maar erger. Ze bemoeit zich nu ook met naar welke muziek ik luister. Ik luister graag Billie Eilish , en elke keer als ik dat doe trekt ze mijn telefoon uit mijn handen en zet de muziek uit, of ze zet haar eigen muziek er keihard overheen. Ik ben er echt een beetje klaar mee, en dat wil ik tegen haar zeggen, maar ik weet nog niet helemaal hoe...
Hoi,

Misschien is het een goed idee om een keer met je vriendin te gaan praten, wanneer de situatie goed is. Dus bv niet nadat ze je muziek heeft uitgezet of een vervelende vraag heeft gesteld. Op een moment waarop alles even ok is. Als je het namelijk zegt nadat ze je telefoon uit je handen grist, kun je eerder geïrriteerd o.i.d. overkomen.

Net als bij je ouders. Probeer een keer met ze te praten. Leg ze uit wat je voelt en dat het dus allemaal best meevalt. Ook kun je het zeggen dat je het vervelend vindt dat ze zo bezorgd zijn. Vertel ze wat je liever hebt, dat ze doen.

Op die manier creëer je duidelijkheid. Mensen kunnen niet raden wat je vervelend vindt of waar je juist behoefte aan hebt.

Gr. Pin

Reageer