Skip to main content

Lieve mensen ik heb jullie hulp nodig, ik heb er net al even over gechat maar ik kan toch wel wat advies gebruiken. Ik vind het lastig om te vertellen maar ik hoop dat er wat mensen met ervaring zijn.

Ik heb een psycoloog/therapeut/begleider die ik dagelijks zie en spreek voor allemaal dingen rondom school, mentaal en thuis enz.

Ik ben haar een beetje gaan zien als mijn moederfiguur en ik ben gehecht aan haar en daarom mis ik dr in het weekend en buiten school en ga ik me dan weer helemaal depressief voelen. 

Ik twijfel nu een beetje; ik wil ergens wel tegen haar vertellen dat ik me daarom de laatste tijd zo slecht voel (zodat ze ook kan vertellen hoe zij over mij denkt want daar ben ik ook veel mee bezig), maar aan de andere kant ben ik bang dat ze slecht reageerd en zelf juist meer afstand gaat nemen van mij omdat ze het gevaarlijk of raar vind?

Ik zou haar bijvoorbeeld soms een knuffel willen geven of iets meer contact hebben als een soort vriendinnen en dat zij iets meer verteld over haarzelf en gewoon iets closer met haar worden.

Ik heb ook een beetje het idee dat ik haar favoriete client ofzo ben, ze stuurd bijv hartjes via whatsapp en zegt Lieve … (mn naam). Ze werkt ook soms over voor mij, dan belt ze me bijv nog om 8 uur s'avond (wel therapie gerelateerd) . En we kunnen gewoon veel lachen enzo en in die zin heeft ze het meer gezellig met mij dan met andere tieners waar ze mee werkt. 

Heb jij ervaring hiermee of gewoon tips? 

Ik vraag me dus af; 

Is het normaal dat je so close wilt worden met je psycoloog?

Is er een kans dat ze nu meer afstand gaat nemen of dat ze slecht reageerd?

Wat denk jij dat de beste keuze is voor mij en waarom? 

Wat denk je dat ze overmij denkt? 

Geen reactie

Reageer