Skip to main content
Vraag

Geen zin meer om te leven

• February 11, 2026
  • 4 reacties
  • 49 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hey, ik ben een jongen van 17 jaar en ik heb eigenlijk al een hele tijd het gevoel dat ik er niet meer toe doe ik woon niet meer thuis maar heb nogsteeds veel ruzie met mijn ouders en heb veel ruzie op school hierdoor is mijn gevoel toch erger geworden. Ik heb een paar dagen geleden al “een poging gedaan tot” maar ik ben eigenlijk gwn bang ik wil het niet maar ook weer wel wat moet ik doen? Ik durf het namelijk ook niet tegen iemand in mijn omgeving te vertellen

4 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Wat heftig zeg 😣♥️ durf je er wel met iemand over te praten die niet in je directe omgeving is bijvoorbeeld de huisarts die je door zou kunnen verwijzen naar hulp, 113 ( chat/ bellen) of de kindertelefoon ( chat/ bellen)? Je zegt dat je niet meer thuis woont, maar ben je wel veilig/ een dak boven je hoofd ? Ik hoop dat het snel wat beter gaat en je de hulp en ondersteuning  krijgt die je nodig hebt. Weet dat er altijd iemand is die om je geeft en je niet kwijt wil door wat voor reden dan ook. ♥️ je bent het echt waard om hulp te krijgen. 

Veel liefs ♥️

LisaKindertelefoon
Forum|alt.badge.img+1

Hoi ​@Anonymous_01 ,

Goed dat je jouw verhaal deelt op het forum. We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Veel sterkte!

Groetjes,

Lisa

De Kindertelefoon

Wolfieee
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • February 11, 2026

ik zie dat dit een lastige situatsie is maar je bent all 17 bijna 18 als je 18 bent ben je legaal een volwasenen en mag je veel meer zelf bepaalen en stoppen met school!!! proobeer nog even vool te houden ik geef om je en wens je het besten!!

Aerix
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 15, 2026

Het is ook het zelfde bij mij, wat ik doe is het proberen te vergeten zoals met je vrienden buitenspelen ofzo. En praat erover! (Ik weet dat het moeilijk is :( )