Geen zin meer in 't leven.

  • 20 April 2018
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hi, ik ben een 13 jarige jongen.

Ik zie het leven niet meer zitten, ik voel me anders dan andere.
Elke dag is het zelfde, ik wordt dik genoemt, thuis heb ik niks meer te doen.
Heb geen leuke gameconsole (ps4 et cetra.)
Krijg geen zakgeld

Het is rot om zo het leven in te gaan, nooit eens een keer wat leuks..

4 reacties

Ik zelf denk dat ik depressie heb, maar word niet serieus genomen door mijn ouders.
Ik zeg wel eens dat ik er geen zin meer in heb, heeft iemand advies voor me?

Grootste oorzaak dat ik mogelijk depressie heb, is omdat vorig jaar mijn vader kanker heeft (gelukkig niet overleden)

ik scoor 49 punten op depressie test -> Grote kans op depressie:(
Hey,
Ik twijfel eigenlijk of je echt een depressie hebt. Hoe dan ook is het belangrijk om met iemand te praten. Dit kan een vriend of vriendin zijn, maar ook je mentor, vertrouwenspersoon een huisarts of een psycholoog.l Net wat jij fijn vindt. Kennelijk heb je het nog niet helemaal goed verwerkt. Blijf er iig niet alleen mee rondlopen, want dan kom je er niet vanaf.
Jonah
Hoi!

Je hebt geen zin meer in het leven. Elke dag is hetzelfde, en er worden nare opmerkingen over jou gemaakt.

Ik sluit me aan bij @Jonahhf. Met iemand praten zou jou kunnen helpen. Je mentor zou bv. de personen die je dik noemen kunnen aanspreken, en ze doen inzien dat hun gedrag onaanvaardbaar is.

Ik vind het leven momenteel ook maar niets, maar probeer te leven voor wat nog zou kunnen komen. Ik probeer mijn best te doen op school, zodat ik kansen voor later openhoud. Jij zou kunnen blijven doorzetten om bv. een gameconsole te kunnen kopen. Misschien kan je een baantje nemen, zodat je iets omhanden hebt. Met het geld dat je verdient kan je iets leuks kopen. Op die manier beloon je jezelf voor positieve inspanningen.

Groetjes
x
Hoi,

Je voelt je anders dan anderen. Dat is op zich niet erg of raar. Iedereen is namelijk uniek en dus anders :)

Als je het gevoel hebt dat je niet meekomt in de groep, dan kan ik me voorstellen dat dat vervelend is. Echter zijn er altijd mensen die een beetje op je lijken. Misschien dat je het niet in eerste instantie ziet, maar vaak heb je meer gemeen met mensen dan je aanvankelijk denkt! Is er misschien iemand in jouw klas waarvan je denkt dat jullie misschien een heel klein beetje op elkaar lijken?

Je hebt geen gameconsole die je leuk vindt, maar als je die wel had, dan was je leven alsnog iedere dag hetzelfde, want dan zou je waarschijnlijk de hele dag zitten gamen. Of heb ik dat fout? Nu heb je de kans om naar buiten te gaan en iedere dag een andere activiteit te kiezen. De situatie waarin je zit kan vervelend zijn, maar je kiest zelf hoe vervelend.

Online testen zijn niet betrouwbaar, maar zeggen wel iets over je gevoel. Je hebt een grote kans op een depressie volgens die test. Dat betekent niet dat je per definitie een depressie moet hebben, maar wel dat je absoluut niet lekker in je vel zit. Kun je er met iemand over praten? De huisarts en je mentor zijn al genoemd, dat lijken me goede opties. Je kunt ook nog een vertrouwenspersoon op school benaderen of een andere docent. Praten kan heel erg helpen en opluchten :)

Zoals @100divergent11 al zei, zou je kunnen gaan werken om zelf je geld te verdienen en een gameconsole te kopen. Dan heb je meteen een mooi doel. Heb je het al eens met je ouders gehad over waarom je geen zakgeld krijgt? Misschien is er wel wat mogelijk.

Gr. Pin

Reageer