Vraag

geen zin meer in dingen, en morgen toets

  • 21 March 2021
  • 3 reacties
  • 49 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo

Ik  zie het niet zitten om naar school te gaan of om ook maar iets te doen. Elke keer dat ik naar mezelf kijk probeer ik mezelf weer pijn te doen. Vooral door deze corona omstandigheden. Ik zie het niet zitten om morgen naar school te gaan, maar heb morgen een ET. Ik heb er niet voor kunnen leren omdat ik deze hele maand mentaal niet goed was. Ik  mag mezelf ook niet ziekmelden van mn ouders want die weten niet wat er aan de hand met mij is, en zodra ze het weten denken ze dat ik ben behekst. Ik durf er ook niet erover te praten met mn vrienden, omdat die mij niet zo kennen. Weet iemand tips om mij mentaal wat beter te voelen, want ik krijg de selfharm gedachtes maar niet uit mijn hoofd, terwijl ik wel moet leren.

 

 


3 reacties

Badge

Hey, is er iemand, misschien een van je vrienden of een volwassene misschien, die je vertrouwt? Zo ja, alsjeblieft, praat met ze. Je kan ook op het internet anoniem over je gevoelens praten, doe ik ook soms, je kent die mensen niet en ze kunnen je helpen. Als je jezelf pijn doet, wordt het alleen maar erger (trust me). Het is oprecht heel goed van je dat je hulp probeert te zoeken. Mijn advies (hoe moeilijk het ook is): praat met iemand, wie dan ook, ik weet dat het lastig is maar het helpt echt. Desnoods doe je het anoniem online. Het komt allemaal goed <3 

hallo, dankjewel voor de tip. Alleen elke keer wanneer ik erover praat met iemand voelt het steeds alsof het hen niks boeit en gaat het moeilijk om erover te praten. Ik heb ook niet veel vrienden dus ik kan er niet met veel mensen over praten. Het moeilijke vind ik, is dat zij me niet zo kennen. Ze zien me altijd lachen en vrolijk zijn, dus ze zien nooit deze kant van mij en ik weet niet hoe ze daarop zouden reageren. Hetzelfde geldt bij iemand online, ik denk dat het hen niks boeit en dat ik hun tijd verspil.

wat verschrikkelijk dat je je zo voelt. Ik zou idd met iemand over praten. Hoe meer je erover praat hoe minder jij er zelf mee zit. en het is niet zo gek dat je je zo voelt. En je geeft aan dat je vrienden jou zo misschien niet kennen. maar dat geeft toch niet? iedereen voelt zich wel is klote en helemaal in deze tijd ben je echt de enige niet. en je geeft aan dat je denkt dat het hun niks boeit. maar dat denk je dus je weet het niet zeker. het zijn negatieve gedachtes die je eigenlijk bij de mensen moet checken. dus als je met iemand praat vragen of het hun iets boeit. Klinkt allemaal makkelijk gezegd en ik weet dat het lastig is maar ik zou het proberen, ik heb ook heel lang negatieve gedachtes gehad en ging dingen voor mensen invullen en opzoek naar ruzie en dacht dan zie je wel ik ben een slechte vriendin. Terwijl dat eigenlijk niet zo was. ik zou dus proberen met je vrienden erover te hebben en je negatieve gedachtes om te zetten in positieve en het checken bij die mensen. 

Je mag down zijn en je mag je zo voelen en je bent de moeite waard dat weet ik zeker!

xoxo

Reageer