Skip to main content

Hi, ik ben een jongen van 17 die steeds vaker voor een steeds langere tijd achter elkaar depressief is, als andere mensen in de buurt zijn zet ik denkbeeldig een masker op zodat niemand er iets van merkt, ik wil graag weg, zodat ik mijzelf nergens zorgen over te maken. Suïcidaal ben ik gelukkig niet, daarvoor is mijn overlevingsdrang te groot.

Wat denken jullie dat er bijvoorbeeld zou gebeuren als ik van de een op de andere dag verdwijn?

Hii,

Jeetje wat rot voor je. 😔 Kun je er misschien over praten met ië die je vertrouwd? Of het tegen je ouders zeggen? Want ik weet wel zeker dat iedereen in je omgeving wel zou willen weten dat je je zo voelt en je willen helpen en steunen.  En als je van de een op de andere dag verdwijnt weet ik zeker dat heel veel mensen daar last van zullen hebben. Wat je misschien kunt proberen om je iets fijner te kunnen voelen is bv sporten, wandelen, muziek luisteren, met iemand praten, schrijven etc... hoop dat je je snel weer wat beter voelt! 

Veel liefs ❤️

Het spijt me echt dat je hier doorheen moet, ik begrijp het heel goed, want ik maak hetzelfde mee. Als je zou verdwijnen, zouden je familie en vrienden veel pijn hebben en je erg missen. Ik ga niet zeggen dat de wereld nooit meer hetzelfde zal zijn en al die clichés, maar je familie zal je voor altijd missen. Die gedachte is het enige dat mij ervan weerhoudt om mijn leven te nemen.

Reageer