Skip to main content

Hey iedereen,

 

Ik zal me even kort voorstellen, ik ben Klavertje (althans zo noem ik mezelf op dit platform) Klavertje hoort voor geluk te staan, ook al heb ik dat niet meer. Ik ben 18, bijna 19 om exact te zijn op 26 september. En ik ben een meisje.

 

ik heb vroeger heftige gebeurtenissen meegemaakt waarvoor ik me heel erg heb geschaamd, omdat ik zo jong was en het zo’n ongelofelijke kwetsbare leeftijd was. Heb ik altijd alles voor mezelf gehouden, nooit dingen met mijn ouders gedeeld.

Uiteindelijk zijn dingen gaan opstapelen, ik heb mezelf aangeleerd om nergens met iemand over te praten. Ik mis het. Ik mis het heel erg, alleen als ik het wil proberen, lukt het niet en voelt het niet goed. Ook al is het de juiste persoon.

in die tussentijd heb ik nog meer stomme/foute dingen gedaan, en ben ik heel erg veranderd. Veranderd als in, geen plezier meer, continu willen blijven slapen, vaak gamen want dan vergeet ik de realiteit en daar heb ik meer “vrienden” op dan in het echt, ik ga niet naar feestjes etc.

verder heb ik een ontzettende slechte band met mijn ouders, ze beseffen niet hoeveel ze me pijn doen. Jammer genoeg woon ik er nog, maar heb het geld niet om weg te gaan. Mijn ouders zijn klaar met me en willen dat ik het huis uit ga. Mijn moeder schreeuwt constant thuis, om de kleinste dingen. Maar echt agressief geschreeuw, dat doet mij pijn. Mijn vader laat me niet vaak genoeg merken hoe erg hij teleurgesteld in me is.

 

het enige wat ik nog fijn vind om “thuis” te wonen aangezien thuis voor mij geen rust plek is. Is dat ik geen extra kosten heb.

 

ik ben inmiddels bijna 19, maar ik voel en totaal niet zo oud. Ik voel me 16 of 17, omdat ik merk dat ik m’n jeugd en stuk heb overgeslagen. 
Had ik maar iemand die van me houd/hield, heb vaak gedacht aan het opgeven van leven.

omdat niemand die me zou missen, heb geen vrienden etc.

ik weet gewoon niet wat ik moet doen als ik 19 ben, dan kan ik ook niet meer de kindertelefoon gebruiken. Soms lucht het op, dan stuur ik een berichtje en helpen ze me. Eigenlijk weet ik ook niet wat of waarom ik dit schrijf. 
 

ik hoop dat niemand door hetzelfde gaat.

liefs,

klavertje
 

Heyy

 

Wat een nare situatie zeg..

 

Als je denkt dat je jezelf wat aan wilt doen kan je altijd contact opnemen met 113. 113 is iedere dag, 24/7 bereikbaar op het nummer 0800-0113.

 

En als je je onveilig voelt thuis kan je altijd contact opnemen met veiligthuis. Veiligthuis is 24/7 bereikbaar op het nummer 0800-2000 en de chat is iedere dag tussen 9:00 en 17:00 geopend.

 

Vanwege je leeftijd kan je inderdaad niet meer met de kindertelefoon bellen of chatten want dat is voor kinderen tussen de 12 en 18 jaar, maar de kindertelefoon heeft ook nog een site genaamd alles oke. Op die site kan je iedere dag tussen 14:00 en 22:00 anoniem bellen of chatten met een medewerker die daar werkt. Die site is voor iedereen tussen de 18 en 24 jaar dus daar ben je wel altijd welkom:slight_smile:

 

Site naar veiligthuis: https://veiligthuis.nl/

Site naar Alles Oke?: https://www.allesoke.nl/?gclid=Cj0KCQjwsZKJBhC0ARIsAJ96n3UjA7eFffWFp9XiZvy3Z37aCZyjkyDw3LhnWNfykyKeIO-bghNyBaAaAkuqEALw_wcB

Site naar 113: https://www.113.nl/

Telefoonnummer veiligthuis: 0800-2000

Telefoonnummer Alles Oke?: 0800-0450

Telefoonnummer 113: 0800-0133

 

 

Misschien lukt het je wel om te praten met iemand die buiten je familie staat, bijvoorbeeld met je huisarts? Die heeft beroepsgeheim en is er ook echt voor je!

Als praten je niet lukt zou je je gevoelens kunnen proberen op te schrijven op een brief of mail en misschien kan je die wel naar iemand toe sturen die je vertrouwd? Dat gaat misschien namelijk wat makkelijker voor je!

 

Heel veel sterkte gewenst!

 

Groetjes,

NaamNietBekend


Degene die dit topic gestart is is al 19. De kindertelefoon is voor kinderen van 12 tot 18. Er is wel een goede reactie op dit topic en daarom laten we het staan. Het topic is wel gesloten

De kindertelefoon