geen zelfvertrouwen

  • 14 May 2022
  • 9 reacties
  • 80 Bekeken

Reputatie 7
Badge +9

Ik moet misschien van school af omdat ik voor Engels en Frans een onvoldoende sta en door dat heb ik weinig zelfvertrouwen.

ik heb maandag een Frans toets die ik moet inhalen maar ik heb daar echt geen goed gevoel over en als ik deze toets verpest dan moet ik nog harder werken en dat gaat me sowieso niet lekker.

ook  ben ik bi en durf ik dat niet te zeggen omdat ik bang ben dat me klas mij gaat pesten of niet gaat accepteren en thuis gaat het ook niet zo goed.

me vader houdt niet van me en me moeder ook niet en ik woon bij me oma en me tante heb ik vaak ruzie

en ik maak me ook druk over dat mij vader donderdag een gesprek heeft met me mentoren.

me mentoren kent me vader niet eens en ze gaan het sowieso hebben dat ik naar een andere school moet en ik ben bang dat me vader boos op me wordt.

ook is er voor de laatste keer dit school jaar van tafelgroepjes gewisseld en me tafel groepje praat best wel vaak,  en als ik aan het werk ben kan ik me niet concentreren.

maar doordat ik met me tafel groepje van voor de vakantie slecht ging ben ik ook bang dat ik als ik om een Andere tafel groepje vraag omdat ze veel praten denken dat het mijn schuld is en nee zullen zeggen.

ik zie het nut van me leven daarom niet meer in en denk dat het mijn schuld is en wil zelfmoord plegen.

en vorig jaar toen ik de eind musical deed zei de meester en juf dat de groep het nooit goed deed vooral als we moeste zingen 


9 reacties

Reputatie 4
Badge +1

Heyy wat naar dat het zo slecht gaat!                                          Bij de chat van de kindertelefoon kun je ook je verhaal kwijt maar misschien moet je het erover hebben.                  Gewoon eerst met de/het personen/persoon dat het dichtst bij je staat zoals vrienden die je altijd kunt vertrouwen. Als je het er over hebt ben je in ieder geval al een heel stuk verder. Misschien dat je voor die toets hulp kunt vragen. Weet je misschien waardoor het komt dat de toetsen zo slecht gaan? Heb je eigenlijk meer tijd nodig? Vergeet je informatie die hebt geoefend? Begrijp je niet veel van de toets? Je kunt hulp vragen aan je docent en misschien kunnen jullie samen een oplossing vinden. Dat je bi bent is niet erg! Ik zelf zou het te spannend vinden als ik bi was om door te vertellen maar als het echte vrienden zijn maakt het ze niks uit en steunen ze je gewoon. Veel succes!

Reputatie 7
Badge +9

Ik heb niet echt vrienden vorige jaar wel maar al me vrienden gingen naar een andere school of naar een andere klas.

en ik ben slecht in Engels en Frans, ik leer wel er voor maar toch haal ik een onvoldoende.

en ik heb al extra tijd voor toetsen omdat ik dyslexie heb

en ik durf geen vragen te stellen omdat ik bang ben dat de rest van de klas Mij dom vinden.

ik weet dat bi zijn niet erg is maar ik ken de meeste kinderen en me mentoren nog niet eens een jaar en sowieso ik weet niet hoe ze zullen reageren als ik het zeg

Reputatie 4
Badge +1

Begrijp dat het moeilijk is!

Ik zal voor je duimen. Hoop echt dat het goed gaat

Wat zal dat je toch veel stress opleveren.. ❤

Reputatie 7
Badge +9

ik heb vandaag de frans toets ingehaald en ik hoop op een voldoende

Reputatie 4
Badge +4

Hey,

ik heb ook dyslexie!!! Ten eerste wees trots op je dyslexie! Ik had aan het begin van het jaar 5 onvoldoendes. Voor Engels sta ik ook onvoldoende! Voor Frans sta ik een 8.

Snap je alle uitleg wat ze geven ?? Heb je een dyslexie coördinator die je helpt? Probeer in contact te komen met een docent die je vertrouw en vertel haar of hem het ze zullen je begrijpen!!! Ik heb zo’n goeie band met mijn Frans docent (dyslexie coördinator)dat ik haar alles heb verteld over mijn problemen ze zullen je helpen daarvoor zijn docenten.docenten zijn er om je veder te helpen zodat jij volwassen kan worden niet om je af te kraken!!!  
vraag om hulp via de mail. En anders na de les. Ik snap dat dit makkelijk gezegd is dan gedaan maar vertel het ze dat je bi bent er zijn zo veel mensen die bi zijn iedereen is anders. Zelf was ik aan het begin ook heel onzeker maar ik ging naar een docent en vertelde daar alles en het gaat nu zo veel beter met mij ( ze pesten mij aan het begin van het jaar)

vertel nog even het het ging met de frans toets enzo!

Tip voor Frans leren : begin 4 weken van te voren met leren daardoor haal ik tienen voor Frans !!!

hoplijk komt alles goed!!! 
ik weet dat je het kan !!!

groetjes 

Reputatie 7
Badge +9

Oké Thanks 

Reputatie 4
Badge +4

Heb je een voldoende gehaald voor Frans ?

Reputatie 7
Badge +9

Voor die wat ik moet inhalen heb een 6,3 

Reputatie 4
Badge +4

Zo zo een mooie voldoende dus !!

Reageer