geen vrienden en depri

  • 15 November 2020
  • 1 reactie
  • 85 Bekeken

Badge

Heyy ik ben sinds ik op de middelbare school zit beetje eenzaam en dacht altijd dat komt wel goed maar sinds. twee weken is me beste vriendin van school vertrokken en heb nu een groepje “vriendinnen” maar heb een beetje het gevoel dat ze me irritant vinden,  buitensluiten etc. heb nu steeds vaker dat ik gwn thuis alleen zit en wel kan janken om de gedachte dat iedereen was gezellig bij elkaar zit en ik in mn eentje op de bak zit.  zelf durf ik niet echt op mensen af te stappen, maar dat als niemand me erbij betrekt er meestal een beetje buiten. Heeft iemand tips om vrienden te maken  en ben ik misschien depressief of stel ik me dan echt heel erg aan? zo voelt het namelijk wel...


1 reactie

Reputatie 1
Badge +1

Heyhoi!

ik heb hetzelfde probleem in de tweede gehad, het is me niet echt gelukt om echt vrienden te maken en er bij te horen, ik voelde me ontzettend vervelend, en depri ook wel een beetje. Gelukkig moesten we in quarantaine waardoor ik m’n klas niet meer echt hoefde te zien, dus quarantaine was mijn redding. Maar als ik jou was dan zou ik met je beste vriendin die van school is afgegaan gewoon er vaak naartoe gaan vaak afspreken, maak samen huiswerk ookal hebben jullie niet hetzelfde huiswerk. Het zien van je beste vriendin helpt echt heel goed, want onthou: buiten school heb je ook nog vrienden die of naar een andere school zijn gegaan of je kent ze van het sporten, spreek buiten school gewoon zo vaak mogelijk af met jouw beste vriendinnen. En als je niet naar ze toe wilt dan kan je ze ook bellen. Je zit veel tijd op school en het is hartstikke vervelend als je niet echt iemand hebt om mee om te gaan en je verhalen tegen te vertellen, maar het is zo lastig om vrienden te maken als iedereen elkaar al kent, mijnsite het in ieder geval niet gelukt, maar geef nooit op en spreek gewoon lekker af met vriendinnen buiten school!

Reageer