Vraag

Geen vrienden

  • 7 August 2018
  • 2 reacties
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hoi

ik ben 17 jaar oud en heb een probleem
ik heb geen vrienden

ik heb een niet leuke basisschool tijd gehad waardoor ik zo snel mogelijk iedereen heb achtergelaten uit die klas en ben nou van de al een jaar van de middelbare school af en hier heb ik ook geen vrienden aan over gehouden

ik woon in een dorp waar iedereen iedereen kent en elke leeftijdgroep heeft groepen met vaak grotendeels kinderen uit het dorp hier is ook een groep tussen met mensen waar ik op de basisschool goede vrienden mee ben geweest maar ik vind het moeilijk om daar na zo een tijd een klik mee te vinden
jongens uit langsgelegen dorpen zijn vaak moeilijk omdat het altijd een stuk fietse is om er te komen en daar hebben of zij of ik geen zin in
ik heb wel hobbys maar hier zitten niet veel leeftijdsgenoten bij
ik doe een BBL ( 4 dagen werken 1 dag school ) opleiding maar op mijn werk is bijna iedereen ouder en de jongste na mij zijn andere leerlingen van 18 maar hier vind ik het heel moeilijk om contacten mee te leggen want ik zie die eigenlijk alleen in pauzes

heeft iemand tips of manieren om dingen aan te pakken want momenteel ben ik bang dat ik straks maar bekend kom te staan als de jonge zonder vrienden hier in het dorp

2 reacties

Hoi
Misschien kun je een keer als ze bijvoorbeeld buiten staan naar een groepje stappen en je mengen in hun gesprek en ik snap dat het misschien een beetje eng is maar echt waar het werkt ik dacht eerst ook dat ik geen vrienden zou maken op de middelbare school maar ik heb een super goeie vriendin gevonden omdat ik gewoon met haar begon te praten
Probeer het gewoon
Xx
Me
Hoi

Je zou iemand die je van vroeger kent een berichtje kunnen sturen als: 'Hey, al een hele tijd geleden, hoe gaat het?' Wie weet komt er een fijn gesprek op gang, en kunnen jullie afspreken.

Groetjes
x

Reageer