Vraag

geen motivatie en alles voelt als een droom

  • 5 April 2021
  • 1 reactie
  • 72 Bekeken

Badge +1

Hey, ik ben een meisje van 13 en ik heb totaal geen motivatie om iets te doen. Morgen begint mijn toetsweek en alles wat ik geleerd heb ben ik vergeten.  Ik kan amper me bed uitkomen en ik heb werkelijk nergens zin in. Als ik mezelf dan heb gedwongen om iets te leren begin ik te janken en maak ik dingen kapot. Ik ben ook heel moe terwijl ik elke dag 11 uur slaap. Alles om me heen voelt ook nep alsof ik in een droom zit. Ik voel me dan alsof ik vlieg en ik krijg dan hoofdpijn. Ook heb ik de hele tijd dromen dat ik zwarte schimmen zie en dat die mijn ziel dan opzuigen en ik vind dat heel eng.

heeft iemand enig idee hoe ik motivatie kan krijgen? En waarom alles nep voelt?


1 reactie

Badge

Hee meis, ik ben 14 en ik kan me hierin voelen over de motivatie. Het is erg lastig om school bij te houden en ook dagelijkse dingen te doen vooral in deze corona tijd. Is er iemand die je vertrouwt op school? zoals een docent die je super aardig vindt of je mentor. Als je praat met je mentor/docent/ouders over hoe je je voelt misschien maken ze dan een uitzondering over de toetsen? dat je die in je eigen tijd kan inhalen wanneer je wilt. Over het nep voelen van dingen dat heet dissociatie. Praat erover met iemand waarbij je fijn bij voelt en als je dat niet fijn vindt kan je er zelf op zoek gaan wat het betekent & hoe je hulp kan zoeken & hoe je er van af te komen 

 

Verder nog succes met je toetsen <3

Reageer