Beantwoord

Geen idee wat ik moet doen buiten school

  • 2 June 2019
  • 2 reacties
  • 154 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben 14

Dus sinds ik in de 2de zit heb ik helemaal niks te doen. Op de basisschool had ik altijd vrienden met wie ik afsprak en in de 1ste ook, alleen nu is me beste vriendin verhuist, en mijn andere vrienden zitten in een andere vrienden groep (waar ik nog maar soms mee praat). Ik heb dus wat nieuwe vrienden gemaakt, die elkaar al eerder kenden. Maar ookal zijn we met z'n 4en voel ik me toch het derde wiel en ik heb het gevoel dat ik altijd extra ben, dat het niet uitmaakt of ik er ben of niet en dat ze me ook minder behandelen, zeker ook omdat om denk dat ik bi ben en dat een van die vrienden volgensmij een homofoob is. Maar daardoor heb ik dus ook helemaal niks te doen buiten school, en zit ik vaak binnen met wat online vrienden gewoon een beetje gamen en het begint mij en mijn ouders 't vervelen dat ik zo vaak binnen zit en ik ben ook nog niet :uit de kast gekomem'. Dus ik weet het niet.
Iemand enig idee hoe ik ze kan vragen om iets leuk te doen of om nieuwe vrienden te maken? Dit is niet echt een vraag ik wil meer wat advies (sorry voor het lange verhaal)

Vriendelijke groeten captain
icon

Beste antwoord door Anonymous 2 June 2019, 15:11

Bekijk origineel

2 reacties

Stel een keer iets voor om iets met hen te gaan doen buiten school en noem iets concreets. Kijk dan hoe ze reageren en aan de hand daarvan kun je opmaken of je in de groep kunt groeien of dat je misschien verder moet gaan kijken naar andere aardige jongens.
Succes!
Hey,

Hebben jullie een appgroep? Je zou zelf kunnen bedenken iets te gaan doen en dat dan in de groep gooien. Bijvoorbeeld met dit weer, dat je wel wil gaan zwemmen bij een meer o.i.d. in de buurt. Dan gooi je iets in de groep van "Wie wil er mee zwemmen? Ik ga vanmiddag naar ..." En dan kunnen mensen met je mee (en als niemand wil ben je ook buiten geweest 😉 ).

Doe je aan een sport? Je zou ook met mensen van sport iets kunnen doen. In eerste instantie zou je die sport samen kunnen doen. Bv voetballen op een veldje in de buurt. Als dat leuk is, zou je ook andere dingen samen kunnen doen.

En ja, misschien een wat minder leuke optie is een baantje zoeken. Wellicht vind je wel leuke collega's!

Je bent bi en hebt het idee dat er een homofoob in je vriendengroep zit. Lastig! Je kan een keer hints droppen dat je bi bent en kijken hoe ze reageren. Je hoeft natuurlijk niet uit te komen hè. Doe waar jij je goed bij voelt.

Gr. Pin

Reageer