Vraag

geen idee wat ik heb

  • 8 May 2023
  • 4 reacties
  • 106 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

heey, 

Ik ben een meisje van 14 jaar en ik heb echt iets, maar geen idee wat. 

Sinds ik thuis genegeerd word omdat alle aandacht naar mijn nieuwe broertje gaat begin ik een beetje bang te worden op plekken waar veel mensen zijn, de supermarkt bijvoorbeeld of op school. Alle geluiden om me heen lijken steeds harder en harder te worden. Vandaag op school vond ik het zo moeilijk om mee te lachen met mijn vrienden terwijl ik eigenlijk gewoon alleen in een hoekje wilde zitten en huilen tot de tranen gewoon op waren. In de pauze ben ik alleen naar de wc gegaan omdat ik een paniekaanval kreeg, ik heb me na bijna 35 minuten er uit weten te halen omdat ik weet wat ik moet doen. Maar de enige plekken waar ik nu nu nog graag ben is op stal bij mn pony of op mn kamer achter mn laptop een spel spelen waar niemand me kent en waar ze me allemaal aardig vinden om wie ik echt ben en niet omdat ik toevallig vrienden ben met een populaire jongen en er volgens sommige goed uit zie. Weet iemand wat dit is? Of ben ik zelf die me gewoon aanstelt en me dingen in praat?

Bedankt in ieder geval dat iemand de moeite nam om dit te lezen


4 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Dat je je thuis genegeerd voelt zou ik met je ouders bespreken. Het is natuurlijk normaal dat er veel aandacht naar je broertje gaat maar jij bent er ook nog.

Ik heb zelf nog nooit een paniekaanval gehad dus daar weet ik niks van. Hier kun je er meer over lezen:

https://www.thuisarts.nl/paniekaanvallen/ik-heb-paniekaanval-gehad

Misschien is het handig om langs de huisarts te gaan als je vaker klachten hebt.

En je stelt je sws niet aan hoor.

Heel veel sterkte

Badge

Hoi Valerie,

We lezen dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes,

Juul

De Kindertelefoon

Reputatie 2
Badge

Dit kan vele oorzaken hebben maar mij lijkt het het meest logisch dat je gwn heel moe bent van alle drukte thuis met je nieuwe broertje. Ik zou er zeker over praten met je ouders.

Reputatie 3
Badge +1

Wat vervelend voor je!

ik zou niet prc weten wat je hebt, ik denk idd ook gewoon vermoeidheid, maar dit moet je niet verder laten komen! 
mis er iemand met wie je dit kunt bespreken? In vertrouwen kunt nemen?

wat bij mij helpt is het er wel eens uitgooien. Dan kan ik schreeuwen langs het kanaal, of gewoon even lekker uitjanken. Bij mij werkt dat altijd wel, maar verschilt natuurlijk.

ik leef ook 24/7 met een koptelefoon op, muziek helpt me ook heel erg, nu moet je wel je grenzen weten met wanneer je toch aandacht moet schenken aan je relaties met anderen, want die wil je niet laten vervallen. 
kies iets wat je nou lekker vind om te doen, chill is. Ik hoop dat je er iets aan hebt gehad!

Reageer