Vraag

Geen geld

  • 24 February 2019
  • 1 reactie
  • 98 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo allemaal ik ben hier nieuw dus ik moet allemaal even kijken hoe dit werkt haha. Nou ga zitten neem wat te eten of te drinken want dit gaat lang duren. Ik ben dit jaar 18 jaar oud geworden je zou zeggen dat dit de beste tijd van me leven zou moeten zijn maar helaas is dit dus niet ter sprake, ik ben vaak verdrietig of zit niet lekker in me vel. Tegenwoordig gaat dit ietsjes beter maar toch. Mijn ouders zijn gescheiden en ik heb geen contact meer met me moeder omdat ik van de rechter niet meer bij haar mag wonen omdat haar vriend me ooit s*xueel heeft aangeraakt, ik woon dus bij me vader. Mijn vader is echt een geweldige man, hij heeft sinds ik 4 maanden oud ben voor mij gezorgd tot nu toe. Soms hebben we wel eens ruzie maar we houden echt van elkaar hoe dan ook, hij is ook de nummer 1 man in me leven. Mijn vader is niet zoals de meeste vaders...hij is namelijk al 81. Nu zul je denken zoo dat is een oude vader en ja dat klopt en weetje ik ben het niet anders gewend en zou het ook niet anders willen. Maar omdat mijn vader zo oud is zitten we vaak met geld problemen...Hij moet schulden betalen van 50 euro die me moeder vroeger heeft gemaakt en gewoon de vaste kosten (denk hierbij aan huur, gas en licht etc) nu heb ik dit jaar ook een schuld gemaakt schulden eigenlijk. Ik kocht te dure kleding op afbetaling omdat ik dacht dat ik anders gepest zou worden door een paar vrienden van mij nou me ogen zijn geopend en het zijn geen vrienden meer. Dus mijn vader heeft mijn schulden erbij Zegmaar. Plus een te duur feestje wat ik had gegeven omdat ik dacht dat ik het geld had. En nu zul je denken waarom zou hij/zij dat denken? Nou omdat mijn vader me ooit heeft vertelt over een grote spaarreking waar heel veel geld opzat dacht ik oh ik kan wel een duur feestje geven dat is mooi, maar helaas me vader had het geld al gebruikt om de schulden af te betalen (tenminste het grootste gedeelte) mijn vraag is dus wat moeten wij doen? Ik werk zelf wel maar ik krijg ook niet veel in de maand omdat ik met school zit (maar nu stage) Mijn vader en ik willen een maatschappelijk werker zoeken om mee te praten en te gaan over het geld. Dit was mijn verhaal hopelijk hebben jullie misschien tips en zo niet? Fijn dat je dit toch even las

1 reactie

Hoi

Je vader en jij hebben financiƫle zorgen. Aangezien je vader, vermoed ik, op pensioen is en jij nog studeert, lijkt het me inderdaad verstandig om naar een maatschappelijk werker te gaan. Die kan jullie vast verder helpen.

Het lijkt me niet ideaal dat jij er bijvoorbeeld nog een baan bijneemt, aangezien je je hoort toe te leggen op je studies. Daarbij lijkt het me goed om, gezien je vertelt je nu en dan niet lekker in je vel te voelen, nog voldoende tijd voor jezelf te hebben.

Groetjes
Kenshin

Reageer