Skip to main content
ik heb mijn 16 e verjaardag niet gevierd met vrienden want die heb ik niet nu word ik bijna 17 en voel ik me kut omdat er een jaar voorbij is omdat ik het niet heb gevierd behalve met familie alleen ja gwn kut. Ik vraag me af heeft elke vrijwilliger op dit forum een opleiding gehad en wat hebben zij meegemaakt en waarom helpen ze mensen hier? hebben ze ook iets heftigs meegemaakt?

ik wil zelfmoord plegen. als ik dat doe mislukt het vast en zit ik met de rest van me leven met die grote littekens en iedereen die ernaar kijkt en erna vraagt en me ouders die lopen te zeuren hierover het zijn niet eens me echte ouders.

Alles gebeurd met een reden.

Groeten,
ik denk niet dat je geen geen vrienden hebt:) . Ik heb zelf ook niet echt vrienden. Ik ga wel met mensen om. Maar vrienden heb ik ook niet. Je kan altijd zelf in contact komen met mensen. Gedachte van kinderen zijn tegenwoordig: laat die maar naar mij toe komen ik loop echt niet op hem af’ . hoe het mij lukt om in contact te komen met ze is om aardig te zijn. Bvb laten ze wat vallen help ze of maak een grapje over wat. Zo kom je in een gesprek en kom je de volgende keer makkelijker in gesprekken. Vrienden maken is niet moeilijk maar om ze te laten blijven wel. Ik wil wek je vriend zijn 🙂
Hey!

Je hebt verschillende dingen waar je mee zit.

16de verjaardag

Je wordt bijna 17 maar hebt er spijt van dat je geen 16de verjaardag hebt gevierd met vrienden.

Vaak wordt dit een "sweet sixteen" genoemd. Wat dacht je ervan als je eens origineel bent en in de plaats een "sweet seventeen" organiseert? Je kan er een groot feest van maken, wie maakt het wat uit dat dat ene jaartje later is?

Zijn er mensen die je nu nog niet zo heel goed kent, maar waar je wel mee overeenkomt, zoals klasgenoten, de sportclub, je straat,...? Je zou hen kunnen uitnodigen voor zo'n feest.

vrijwilligers forum

Ik weet niet zo goed wat je bedoelt met forumvrijwilligers.

Bedoel je jongeren zoals ik of vrijwilligers van de KinderTelefoon?

Ik denk dat alle vrijwilligers van de KinderTelefoon een opleiding of cursus hebben gehad voor ze hier aan de slag konden. Dat geldt trouwens ook voor de telefoon en chat.

Leeftijdsgenoten als ik en alle andere forumgebruikers die je hier zit hebben hier geen opleiding voor gekregen.

Vaak is het zo dat wie hier komt wat nare gebeurtenissen tot zeer heftige dingen heeft meegemaakt. Dit is zkeer geen "must" en is ook niet bij iedereen zo, het si gewoon de meest voorkomende reden waarom jongeren de weg naar dit forum vinden, als ze zelf met iets zitten. Waarom mensen hier helpen? Goh ja, ik denk vooral omdat dat een goed gevoel geeft als je iemand vooruit hebt kunnen helpen en dat we het gewoon graag doen.

Zelfmoord

Het is vrij heftig als je aan zelfmoord denkt. Zou je wat meer kunnen vertellen over de redenen waarom je je zo slecht voelt?

Is er iemand die weet over jouw gevoelens? Het is belangrijk om te praten over je gevoelens!

Ik raad je aan om dit topic eens te bekijken. Weet dat zelfmoord nooit de oplossing is, en dat je steeds terecht kunt bij mensen als 113.

Wat bedoel je met dat het niet je echte ouders zijn? Zijn het dan bv. je adoptieouders of pleegouders?

Ik denk dat ze hoe dan ook onvoorwaardelijke liefde voor jou hebben, of ze nu je biologische ouders zijn of niet!

Het lijkt me normaal dat ouders zich zorgen maken als je een zelfmoordpoging zou ondernemen, dat is niet niks.

Ik zou je echt aanraden om hulp te gaan zoeken om over je gevoelens te praten.

Is er iemand waar je bij terecht kan?

Je zou bij een leerlingenbegeleider op school terecht kunnen, de huisarts, je ouders, de KinderTelefoon, 113,..

Groetjes

Lot
Hey @xLotx en i will help you thnx voor je hulp

Ik heb. Echt maar dan ook echt geen vrienden had er een paar maar die wouden voor een of andere reden nooit meer met me afspreken dat was 2 jaar geleden nu heb ik niemand meer en contact maken gaat moeilijk omdat ik bang ben gediscrimineerd te worden en ja ik heb adoptie ouders dus ja bang om gepest te worden hebben jullie nog meer tips om vrienden te maken? En ja denk aan zelfmoord al een paar jaar had al eerdere topics 2 jaar geleden maar was toen gebandd en ik wil niet naar een psycholoog ofzo

Btw jouw quote lot vind ik echt mooi en goed.
Zou je het zien zitten om te proberen wat meer vrienden te maken?

Dat is natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan, maar er zijn wel meer jongeren die hier moeite mee hebben.

Je ou een nieuwe hobby als een sport, tekenschool, muziek,...kunnen proberen en wat contact maken met de mensen daar. Je hebt ook zogenamde jeugdhuizen. Als je dit tof vindt zou je ook naar een fuif kunnen gaan. Vrijwilliger worden bij iets waar veel jongeren vrijwilliger zij kan ook leuk zijn! (bv. speelpleinwerking)

Je zou ook op school wat vaker klasgenoten kunnen aanspreken of eens chatten met hen.

Misschien zijn er ook wel online groepen over dingen die je interesseren, al denk ik nog steeds dat echte vrienden in real life het beste is.

Waarop zou je gediscrimineerd worden?

Niet iedereen is even aardig natuurlijk, maar de meeste jongeren maakt het echt niets uit als je iets hebt dat je anders maakt dan anderen.

Je hebt niets te verliezen, probeer het eens, stap eens op iemand of en probeer nieuwe mensen te ontmoeten!

Je hebt adoptieouders. Heb je het moeilijk met je adoptie?

Ik snap dat dat iets kan zijn wat je (zeker in de puberteit) een extra belasting geeft. Tegelijkertijd is het ook weer iets dat heel bijzonder en ergens ook wel mooi is, je ouders hebben heel wat moeite gedaan om jou toch maar te kunnen krijgen, is dat geen heel mooi compliment? 😉

Mijn broertje is geadopteerd. Hij is mijn broertje, niet meer of minder dan hij dat zou zijn als hij m'n biologische broertje zou zijn. Zo is het bij ouders ook. Biologisch zijn ze je ouders misschien niet, maar ze voelen voor jou wat een biologische ouder ook voelt voor hun kinderen!

Als je het er soms moeilijk mee hebt zou je eens naar de chat van a-buddy kunnen gaan. Het is een chat waar je kunt spreken over dingen waar je mee zit rond adoptie. De chat wordt bemand door volwassenen die zelf allemaal geadopteerd en daarmee dus ervaringsdeskundige zijn.

Zou je dat eens willen proberen?

Waarom wil je niet naar een psycholoog? Ik snap heel goed dathet eng kan zijn voor je, maar het kan je ook ontzettend helpen om je weer wat beter te voelen in je vel of gebeurtenissen te verwerken.

Zou je het misschien wel zien zitten om eens naar de huisarts of schoolpsycholoog te gaan? Je kunt steeds eens proberen!

Misschien kun je beginnen met hen een mailtje te sturen, zo wordt de stap wat minder groot.

Bedankt! Maar eh, wat bedoel je juist met quote? 😉

Groetjes

Lot
Hi

Ik ben bijna van deze school af ga naar het mbo helaas had hbo moeten zijn ben genaaid door school en ik heb hulp van halte z en ik woon in een klein dorp en ook geeb buurthuizen ik probeer het beste er van te maken maar toch ben ik bang om gepest te worden en die site ga ik zeker proberen thnx en ikheb al eens gesneden en toen werd er niks mee gedaan netzoals het pesten op school ik snap dat niet. Ik ben 13 mei jarig en vier het wel alleen wil het niet vieren want heb niemand behalve familie en ik ga naar de sportschool masr daar is iedereen voor zich zelf bezig

Gr.

Reageer