Vraag

geen emotie of juist heel veeel

  • 5 September 2023
  • 1 reactie
  • 50 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey babes,

ik heb dus dat ik eigenlijk (bijna) geen emoties voel of juist heel veel, ik zal een paar voorbeelden geven;

 

-Normaal als ik gwn thuis ben voel ik niet echt iets, behalve frustratie omdat ik niet veel emoties heb.

-als meerdere dingen mis gaan dan kan ik soms echt heel boos worden, zo boos dat ik jeuk krijg in m’n polsen en kuiten (ik weet dat het raar klinkt) en dan heb ik het gevoel dat ik het iets moet slaan of moet slopen. Maar dat heb ik wel vaker gedaan en ik weet dat ik daarna spijt van heb dus dan houd ik het in of krab ik mijzelf.

-ik kan ook juist heel blij worden, maar dat is niet zo snel (ik wil niet depri overkomen maar ja). Ik wordt meestal blij als ik iets doe wat ik echt leuk vind, zoals boeken winkelen.

-ik ben wel vaak gefrustreerd omdat ik niet veel emotie voel en dat vind ik gwn kut. Dus ik kijk vaak films met lekkere mannen (en vrouwen) want dan krijg ik meestal een crush op iemand en dan kan ik nog die emotie verliefdheid voelen.

 

dus mijn vraag is of iemand weet of ik er iets aan kan doen, of is en een naam voor? Dan kan ik het opzoeken en er miss tips uithalen!

 

xx

(p.s ik weet niet of iemand überhaupt dit hele lange stuk gaat lezen)


1 reactie

Een beetje raar misschien om het zo te zeggen maar toen ik je verhaal las kwamen een paar opties in me op:

-tiener

-BPD

-emotional disregulation

-depressie

Ik stel voor dat je een beetje research doet en kijkt wat het logischte lijkt. Dan kan je misschien kijken wat je doet.

 

Qua of je er iets aan kan doen sowieso:

-frustratie kwijtraken in muziek of beweging ofzo

-emotionele films/series kijken (klinkt misschien raar en stom maar ik was nooit super goed bewust van mijn emoties totdat ik fruits basket (een anime hahaha) keek en sindsdien kan ik veel makkelijker huilen om verdriet/frustratie/angst/stress los te laten.)

-in dagboek schrijven (ik gooi deze tip naar iedereen maar het werkt voor mij echt goed om beter bewust te zijn van wat ik voel)

Maar je hoeft jezelf niet te forceren emoties te voelen hoor!

Reageer