Geen eerlijk gesprek met (een) vriend door mijn moeder

  • 14 May 2021
  • 5 reacties
  • 145 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Gister met een vriend afgesproken (iemand anders dan in het vorige topic).  Het ging regenen. dus gingen we naar binnen aan een tafel wat bordspelletjes doen en daarna een gesprek gehouden. Maar waar het dus op neer kwam ik zocht een woord (ik ga niet in the depth), toen zei me moeder het, zij zat op een stoel.  Ze zat niet eens in die kamer ja wel soort van er zit geen deur tussen, maar het is wel een andere ruimte. Ik vond het zelf al ververvelend dat ze daar ging zitten, want ze kon ook op een andere plek haken (ik denk dat ze dat toen aan het doen was) Ik kende deze jongen pas dit jaar, daarvoor nooit samen in de klas gezeten. Een erg leuke open eerlijke jongen. Dat was de eerste keer dat hij bij mij was gekomen. Nu ben ik bang dat hij nu nooit meer naar mij toe wilt komen. Heeft iemand tips? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten Anonimiteit123

 


5 reacties

Waarom zou die jongen nu niet meer willen komen?

Kun je je vraag wat duidelijker uit proberen te leggen

Groetjes

Hoi anonimiteit123.

 

Vervelend dat je moeder een stomme opmerking maakte toen je vriend er was. Ik denk zelf niet dat je je heel erg druk moet maken hoor! Die jongen wilt vast nog wel langs komen en vond het vast niet erg dat je moeder er was en een opmerking maakte. 
 

Groetjes van mij!

Oke, ik zit hier nu de hele tijd aan te denken en ik kan niet slapen. Dus ik was aan het twijfelen of ik dit ging delen. Maar het zit eigenlijk veel dieper dan dit.  Toen hij aankwam vroeg hij aan mij.hoe voel je je of iets in die richting.  Ik zei: ‘je het gaat best prima’. Ik wilde daarna nog zeggen hoe ik mij echt voelde als we een plekje hadden, maar toen kwam mijn moeder dus naar binnen en kon dus meeluisteren. Dit was voor mij het grootste probleem dat zij gwn aan het meeluisteren was. Ik wilde zeggen dat ik me sinds een tijdje eenzaam voelde en niet zo veel meer energie vind in het leven (ik zit niet aan zelfmoord te denken). Ik sta er ook slecht voor op school. Ik zit nu in 4vwo ik doe echt mijn best, maar ik sta voor 3 vakken gemiddeld een 5. Maar je mag op mijn school maar 2 onvoldoendes staan en die dan ophalen. Meeste mensen denken dat ik goede cijfers haal, omdat ik hard werk. Vorige 3 jaren haalde ik wel goede cijfers. Hij weet wel soms dat ik slechtere cijfers haal, maar niet dat ik er zo belabberd voor sta. Ik wilde eerlijk zijn en nu voel ik me rot. Ik denk dan voor mijn vriend het vervelendst vond toen mijn moeder iets zei, omdat ik niet op een woord kwam en zij zei het woord. (ze wist wat ik zocht, dus ze zat helemaal het gesprek af te luisteren). Even voor de duidelijkheid het gesprek ging niet over problemen ofzo, maar toch is dat irritant.   En dus ben ik bang dat hij door die reactie is afgeschrikt en daarom niet meer wilt komen. Hopelijk zorgt dit voor opheldering.

 

Beste kindertelefoon,

Kunnen jullie dit topic verplaatsen naar Emotionele problemen en gevoelens. Dat past er denk ik beter bij en de titel veranderern naar ‘Geen eerlijk gesprek met (een) vriend door mijn moeder’. 

 

Hoi Anonimiteit123.

 

Dit heldert het verhaal inderdaad iets meer op ja.. Je kan altijd anoniem chatten / bellen met de kindertelefoon als je daar je verhaal kwijt wilt.

 

Misschien is er een moment waarvan jij zeker weet dat je ouders niet thuis zijn. Dan nodig je je vriend dan uit om te praten zodat jullie zeker weten niet gestoord word. Wat ook een optie is is om bij jouw vriend thuis af te spreken en om daar met hem te praten over hoe jij je voelt. Dan kan je vriend als jij dat prettig vind een moment uitzoeken wanneer er niemand thuis is. Het is inderdaad vervelend dat je moeder het hele gesprek afluisterde, maar ik denk niet dat ze dit met opzet deed. Je vriend wilt echt nog langs komen. Ik denk dat je je daar niet te druk om hoeft te maken!
 

Je kan ook aan je mentor vragen of ze even tijd voor je wilt maken. Je maakt je erg druk om je cijfers en misschien kan je met je mentor een plan van aanpak maken over hoe je de druk wat van je schouders af kan halen. Het gaat goed komen!

 

Groetjes van mij.

Reputatie 2
Badge +1

Hoi Anonimiteit123,

We hebben het voor je aangepast. En zoals @NaamNietBekend al aangeeft,  kunt je elke dag  van 11:00 tot 21.00 uur bellen met De Kindertelefoon (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wilt delen of samen met de Kindertelefoon wilt kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

 

Groetjes,

Marloes T,
De Kindertelefoon

Reageer