Skip to main content

Een van mijn beste vriendinnen is 7 jaar geleden naar Canada verhuisd.

Helaas gaat het de afgelopen 3 jaar niet goed, ze heeft PTSS gekregen, paniekaanvallen en snijd zichzelf. We stuurde elke dag iets van een snap naar elkaar. Nu kwam ik er 2 dagen geleden achter dat ik al 1 maand niks had gehoord. (was zelf erg druk waardoor het mij niet 123 was opgevallen) Ik heb geen contact met haar ouders maar mijn moeder wel. Ik heb haar 2 dagen geleden een snap gestuurd met hey, how are you?

Deze heeft ze nog niet geopend terwijl het normaal wel zou zijn de dag erna of nog de dag zelf. 

Doordat ik er erg onrustig van ben geworden heb ik mijn moeder gevraagd om haar moeder een appje te sturen. 

Ik ben alleen heel bang dat er iets gebeurd is en weet niet of ik het dan kan aankan.

Heeft er iemand tips?

Tja, zelfmoord zou het kunnen zijn, want als jullie al 7 jaar snaps naar elkaar sturen, en nu niet meer.…

Maar er zijn ook andere mogelijkheden, een vriendje, andere vrienden, die komen uiteindelijk ook, geen interesse meer in die snaps sturen, en nog wat.  Probeer gewoon rustig het af te wachten, zo snel plegen mensen geen zelfmoord...


 
(onnodige quote verwijderd)

dankjewel, ik zou afgelopen zomer nog op vakantie gaan of deze. Haar moeder heeft niks op facebook of andere dingen gepost over haar dus ga er niet vanuit/hoop het niet dat het zelfmoord is.


Ik snap dat je je zorgen maakt! Er kan zoveel meer aan de hand zijn. Je hebt volgens mij al heel veel goede stappen gezet door een snap te sturen en ook je moeder in te schakelen aangezien je moeder haar ouders kent. Hoe moeilijk het is: probeer jezelf niet gek te maken door van alles in je hoofd te halen wat er aan de hand kan zijn want daardoor maak je je alleen maar meer zorgen. En I know: makkelijker gezegd, dan gedaan. Toch wilde ik t even zeggen. 
 

Ik hoop voor je dat alles oké met haar is en dat je snel iets hoort. 
Succes en sterkte! 


Reageer