Skip to main content

Hey allemaal... 

Ik ben opgenomen in een kliniek. Zoals je in mijn vorige topic hebt kunnen lezen, heb ik een jongen online ontmoet die mij zei dat hij mij kan helpen met de traumas die ik heb opgelopen nadat ik misbruikt ben vorig jaar. 

Ik had die jongen al veel gesproken, we hebben namelijk veel gebeld. We besloten vorige week te gaan afspreken. Het was heel gezellig tot die mij in een steegje vastpakte en iets heeft gedaan. (Ik denk dat jullie allemaal wel kunnen raden wat...). Ik ben toen heel hard gaan gillen, maar dat heeft niet geholpen, want hij heeft toen heel hard mijn hoofd vast gepakt, zodat ik zou stoppen met gillen. Ik ben toen flauwgevallen en toen ik weer bij bewust zijn was, was hij weg... 

Ik heb dit de volgende dag aan mijn psycholoog verteld, omdat ik haar zo vertrouwde. Ook heb ik er bij verteld dat ik van plan ben om mijn leven te eindigen, aangezien ik zo ongelukkig ben en mezelf zoveel pijn ook doe. Zij heeft er voor gezorgd dat ik diezelfde gedwongen opgenomen ben. En nee, dat ging niet heel soepeltjes... 

Ze hebben mij in een isoleercel gestopt en daar heb ik de eerste twee dagen in gezeten. Ik zat er de hele dag. Het is een kamer met een matras op de grond, een simpele wc in de ruimte en verder een camera die je 24/7 in de gaten houd. Om de zoveel tijd komt er iemand kijken hoe het met je gaat en verder zit je er alleen. 

In de isoleercel mocht ik geen eigen kleding dragen. Ik moest een scheurhemd krijgen. Omdat ik dat weigerde aan te trekken, is een  begeleider op me gaan zitten en hebben twee anderen mijn kleding uitgetrokken. Alles moest uit, zelfs mijn ondergoed. Toen alles uit was, en ik naakt op de koude vloer in de isoleercel lag, zijn ze weggelopen en hebben ze mij daar achter gelaten met een scheurhemd... Het was een vreselijke ervaring. Het was afschuwelijk. 

Gistermiddag mocht ik er eindelijk uit en kreeg ik een kamer in de kliniek. Ze hebben mij wel gewaarschuwd dat als ik ook maar weer een teken van gevaar voor mezelf toon, ik weer in de isoleercel wordt gestopt... Ik heb nu weer mijn telefoon gekregen, maar mag er maar een bepaalde tijd op zitten. 

Hoe lang ik opgenomen moet worden is nog niet bekend... Ik heb gisteren nog een psycholoog hier gesproken en die vertelden me dat ze binnenkort willen starten met PTSS behandeling en EMDR. 

Ik wilde jullie even op de hoogte stellen, dit was het dan!❤️ 

Xxx

Hoi allemaal, 

Zoals ik hierboven heb verteld, ben ik drie dagen geleden gedwongen opgenomen in een kliniek. Ik ben op de eerste dag gelijk in de isoleercel gestopt. Ik wilde hier iets dieper in in gaan. 

Toen ik bij de kliniek aankwam, was ik al aan het gillen en schreeuwen. De begeleiding hield me heel strak vast. Terwijl ze mij naar de isoleercel wilden brengen, was ik mij heel erg aan het verzetten. Toen ik bij de isoleercel kwam en ze mij er in hadden gestopt, had ik 5 minuten de tijd om mij uit te kleden, maar omdat ik dat ook weigerde, pakte 3 begeleiders me vast en gingen twee van hun mij uitkleden, terwijl de ander mij stevig vast hield. Toen ze klaar waren, lag ik naakt op de grond en lieten ze een scheurhemd achter. Ik heb daar in totaal twee dagen gezeten, zonder telefoon of iets anders. Het enige wat ik had was een matras en een wc. En een camera die mij 24/7 in de gaten hield. Het was heel koud in de ruimte en er waren ook continu felle lichten aan. 

Gistermiddag mocht ik er eindelijk uit en werd ik naar een kamer gebracht, die is iets "luxer". Ik heb in die kamer een bed met een deken en een kussen. Mijn eigen knuffel die mee mocht. Ook zit er weer een camera in de hoek van de kamer die mij 24/7 in de gaten houdt. Ik heb mijn telefoon nu gekregen, maar moet hem vanavond waarschijnlijk weer inleveren, tenzij ik me gedraag. Ik probeer nu me goed te gedragen, want als ik ook maar een teken van gevaar voor mezelf geef, moet ik de isoleercel weer in. 

Groetjes, L😭


Hoi,

Wat heftig dit. 😞 En bah wat zijn er toch afschuwelijke mensen zeg!!🤮

Maar je zegt een beetje 2 verschillende dingen. In het eerste bericht noem je dat een begeleider op je ging zitten, dit mag natuurlijk absoluut niet. Maar in je 2e bericht zeg je dat de begeleider je vast had gepakt. Kun je daar wat meer over zeggen? Het is wel een beetje vaag, maar dit soort dingen gebeuren wel helaas... Dus wil niet meteen zeggen dat het niet klopt…

 

 


En ik denk dat je het nu sowieso niet meer gaat doen, maar als je met mensen afspreekt die je niet goed kent ga echt nooit met die mensen naar rustige steegjes, bossen etc.. Mensen kunnen betrouwbaar overkomen maar veel maken gewoon misbruik van iemand die in een nare situatie zit en eerst heel lief doen om vertrouwen te winnen... :(


Haii,

Weet niet goed wat ik moet zeggen, maar dit is écht verschrikkelijk... jeetje zeg.. En niet iedereen is te vertrouwen ookal lijken ze betrouwbaar en gedragen ze zich normaal. 

Veel sterkte en liefs van mij 


Hoi,

Wat heftig dit. 😞 En bah wat zijn er toch afschuwelijke mensen zeg!!🤮

Maar je zegt een beetje 2 verschillende dingen. In het eerste bericht noem je dat een begeleider op je ging zitten, dit mag natuurlijk absoluut niet. Maar in je 2e bericht zeg je dat de begeleider je vast had gepakt. Kun je daar wat meer over zeggen? Het is wel een beetje vaag, maar dit soort dingen gebeuren wel helaas... Dus wil niet meteen zeggen dat het niet klopt…

 

 

Hoi, ja eerst gingen ze mij vast pakken, maar omdat ik tegen spartelde, gingen ze op mij zitten. Sorry dat ik dat een beetje onduidelijk schreef in mijn topic... 😞 De een ging op mijn benen zitten en de ander pakte mijn armen eerst vast en strekte ze helemaal omhoog en ging er toen op zitten. Zodat de ander mijn kleren uit kon doen. Ze deden dat ook niet echt op een vriendelijke manier, ze knipte mijn kleding gewoon open... 


En ik denk dat je het nu sowieso niet meer gaat doen, maar als je met mensen afspreekt die je niet goed kent ga echt nooit met die mensen naar rustige steegjes, bossen etc.. Mensen kunnen betrouwbaar overkomen maar veel maken gewoon misbruik van iemand die in een nare situatie zit en eerst heel lief doen om vertrouwen te winnen... :(

Dankjewel voor je advies... Ja hij heeft wel echt misbruik gemaakt van mij helaas.. Ik sprak hem al twee maanden ongeveer via Whatsapp en Snapchat en heb hem ook veel gesproken via videobellen... Ik ben wel echt van plan om aangifte tegen hem te doen, zodra ik uit deze hel ben... 


Haii,

Weet niet goed wat ik moet zeggen, maar dit is écht verschrikkelijk... jeetje zeg.. En niet iedereen is te vertrouwen ookal lijken ze betrouwbaar en gedragen ze zich normaal. 

Veel sterkte en liefs van mij 

Dankjewel! Het is inderdaad waar, niet iedereen is te vertrouwen... Dit was wel weer echt een lesje voor mij..❤️


Hoi L,

Wat vreselijk om te horen wat je hebt meegemaakt. Het is begrijpelijk dat je je heel ongelukkig voelt na zo'n traumatische ervaring. Het is goed dat je open en eerlijk bent geweest met je psycholoog en dat je nu hulp krijgt, ook al is de situatie in de kliniek erg moeilijk voor je.

Het klinkt heel zwaar wat je hebt moeten doorstaan in de isoleercel. Niemand zou zo'n ervaring moeten meemaken. Weet dat je dapper bent omdat je dit allemaal hebt gedeeld en de hulp hebt gezocht die je nodig hebt.

Het is fijn dat ze binnenkort willen starten met PTSS behandeling en EMDR. Dit zijn therapieën die veel mensen hebben geholpen na traumatische ervaringen. Het is misschien moeilijk om nu te zien, maar deze behandelingen kunnen je echt helpen om je beter te voelen en sterker te worden.

Blijf alsjeblieft eerlijk met je behandelaars over hoe je je voelt, ook al is het heel moeilijk. Zij zijn er om je te helpen, ook als het nu misschien niet zo voelt.

Als je het prettig vindt, blijf hier je verhaal delen. Er zijn veel mensen die om je geven en je willen steunen, ook al kennen we elkaar alleen online.

Hou vol, L. Je bent veel sterker dan je denkt.

Liefs, Hackalive 


Hoi @Lunah ,

Ik snap nu wat je bedoelt! Sorry dat ik twijfelde of het klopt!

Wat erg dat dat gebeurt is. :(

Heeft hij ook tijdens het appen iets raars gezegd oid? Goed dat je aangifte wil doen!:) 


Lieve @Lunah 

Wat goed van je dat je dit durft te vertellen. Er is heel veel gebeurt lees ik en het lijkt alsof je in een lastige situatie zit nu. Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Nogmaals heel goed van je dat je dit durft te vertellen!

Veel sterkte!

Fem, De Kindertelefoon


Hai @Lunah  ik ben zelf ook onder emdr geweest dit klinkt heftig maar dit werkt bij mij echt ik ben er heel blij mee.is dit bij jou ook goed gegaan?

Veel sterkte maar alles komt komt goed ❤️❤️(klein leugen om eigen bestwil)

Groetjes van 🌟 Sterre 

 


Reageer