Skip to main content

Hey allemaal, ik hoop dat iedereen een vette vakantie had!

Ik heb een vraagje, ik merk dat ik mij soms bijna erger aan mijzelf. Dat komt omdat ik heel gauw lach.  bijvoorbeeld als ik zenuwachtig ben of iets zie waar ik niet van weet hoe ik moet reageren dan ga ik lachen.  En dat vind ik af en toe heel dom en lijkt mij ook vervelend overkomen. Twee voorbeelden daarvan zijn als iemand valt van haar fiets dan schiet ik in een lach terwijl ik het eiglk zielig vind en ik haar wel meteen ga helpen hoor. Maar mijn eerste reaction is dan lachen, zo raar. En je zag het ook hier op forum,  toen ik het verhaal las van een jongen van 13 (ik  vertel anoniem want ik wil hem er niet steeds mee confronting, hij is zo lief!)  die in de hoek moest staan voor straf reageerde ik helemaal lol en grappig terwijl het eiglk ook stom en zielig is voor hem. En zo heb ik dat vaker,  dat ik in 1e reactie heel erg lach en dan pas reageer zoals ik eiglk meteen zou moeten reageren.  Kennen jullie dat en wat doe je er tegen? Ik vind het soms echt vervelend van mezelf. Tips and tricks?  <3 

Groetjes Askygirl XxX

Uh dit is een beetje een lastige vraag maar zal m'n best doen om een tip te geven

Je kan als je voelt dat je moet lachen proberen om je gezicht juist sad te trekken als je niet wilt lachen dat werkt vaak goed

Ook kan je proberen je lach in te houden en overal schijnt aan te hebben waar je om zou moeten lachen als het ware

Hoop dat je hier wat aan hebt!

Groetjes Archer 


Hoi @Askygirl  ik denk dat dat geen rare reactie is hoor. Je ziet iets wat je niet gewend bent en misschien ziet het er ook grappig uit in eerste instantie, dus dan reageer je met een lach omdat je zelf onzeker bent over wat je ziet. En hoe je daarop moet reageren. Ik zou denk zelf ook lachen terwijl ik het dan eigenlijk best zielig vind. Maar je kunt zoiets niet tegenhouden want je bent dat beeld niet gewend en dan is dit je eerste impuls. En daarna ga je wel nadenken en hun steunen of later uitleggen. In het topic van @Tartan13  over zijn straf vertelde hij ook dat iedereen moest lachen, en later kwamen ze dat wel uitleggen. Toch, Tartan? Maar als je het wil onderdrukken kan je misschien op dat moment aan iets verdrietigs denken of meteen denken ' als ik dat was'. Wie weet helpt dat. Ik zal het zelf ook eens proberen als ik zoiets meemaak :) 

Maiskolfje X

 


Hoi hoi. Ja @Maiskolfje  klopt, toen ik in de hoek werd gezet zat iedereen zo'n beetje te lachen en ook de eerste tijd hoorde ik veel gegiechel en opmerkingen maar later werd dat anders 😉 en na de tijd kwamen er veel klasgenoten steun geven. En on topic ik denk ook dat je eerste reactie om te lachen gewoon een manier is om je onzekerheid over wat je ziet en dat je niet precies weet hoe je erop moet reageren. Lachen is ook een uitlaatklep voor nerveus zijn of onzekerheid denk ik. Zoals jij het beschrijft @Askygirl  is niet raar of erg maar ik denk vrij normaal omdat je gewoon niet weet hoe je anders moet reageren. En de tip van @Maiskolfje  en @GhostEmoArcher8  kan denk ik goed werken. Ik heb zelf ook wel eens zo'n lach reactie dus ga het ook proberen:) 

Ohja en ik vind het helemaal niet erg hoor je reactie toen! Don't worry ik snapte wel dat je het goed bedoelde 😘 

Groetjes liefs Tartan X 


Dank jullie dat helpt me al veel!  Lief van jullie! Ik hoop @Tartan13  dat jij ook reageert ik ben benieuwd wat het met jou deed als je vernederd word en je hoort ze lachen, ik zou echt zo unhappy zijn. Hoe dealde jij daarmee en was je boos op de lachers zoals ik?  En hebben anderen nog ervaring, dan zal ik dat onthouden als ik weer lach neigingen heb. Maar soms moet je wel lachen denk ik, ook om anderen op te vrolijken zoals @Banaantjeeee  zo goed kan met lieve vrolijke uitspraken, dat is maybe veel beter dan uitlachen.  Ik ben benieuwd naar jouw reactie Tartan:) 

Asky XxX 

 


Ahw! @Askygirl zo lief van je! Je vrolijk mijn dag weer op! (Ook al is het al avond maar toch!) Ik heb eff gegoogeld en op alle links die ik gezien had zag ik dat spontaan een heel goeie mooie eigenschap is! Ik snap wel dat je té spontaan zijn ook nadelen heeft, maar ik vind je lief en geweldig gewoon zoals je nu bent! 🙂 Maar misschien helpt het om eff water te drinken wanneer je denkt dat je een soort lachbui krijgt;)

Succes en veel liefs xxx Banaantje ❤!


Dank jullie wel!  Ik zal het onthouden en voortaan beter denken voordat ik zomaar lach. En toch ook spontaan blijven 🙂 lief van jullie! <3 

XxX Asky


Hoii @Askygirl ik heb misschien wel een tip als het in de les gebeurt zoals bij mij vertel het aan je mentor of leerlingbegeleider als je die hebt en hun kunnen t uitleggen aan je docenten zegmaar ik weet dat dit een nutteloze reactie is maar ik hoop dat je iets aan hebt net als jij in mijn topics 

XxX haily 💞


Dankjewel @Haily_fake_naam ! Is niet nutteloos hoor, ik heb deze week nog een kort gesprekje met haar (mentor) dus kan ik je tips mooi meenemen! 💪 

Asky XxX


Hey @Askygirl veel sucsess met je gesprekje he en bedankt 🙈

Haily xxx


Hey!  @Askygirl,   zoals de anderen ook zeggen het is een normale reactie hoor. Toen ik mijn straf kreeg uit mn topic moest ook iedereen lachen en later kreeg ik steun en ook waardering, eig net als @Tartan14  in de hoek. Maar dat komt omdat je niet weet hoe je anders moet reageren denk ik , en iedereen was onder de indruk van jufs’boosheid in mijn geval en dan ga je lachen om de spanning weg te krijgen. En, het ziet er ook wel grappig en raar uit zo'n klasgenoot in zo'n houding denk ik. Ik snap dat helemaal. Heb je er al over gepraat en hoe ging het? En, kom je nog weer eens op het forum?  😉

Liefs Tover xxx


Reageer