Gedrag

  • 15 September 2019
  • 16 reacties
  • 182 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oke dus ik maak altijd random geluiden uit het niets. En ik schreeuw ook uit het niets.. ik heb een (sociale) angststoornis komt het daar door of is het iets anders😭

16 reacties

Hey,

Geen idee of dit het is, maar ik heb een ticstoornis. Hierdoor maak ik ongecontroleerde bewegingen en geluiden. Dan doe ik ook uit het niets iets "geks." Dan maak ik een "grappig" geluid of een "grappige" beweging. Daar wordt dan ook wel om gelachen door anderen, vooral door mensen die van niks weten. Ik vind dat altijd erg naar. Ik schaam me soms ook wel echt voor mijn tics.

Ik snap dus wel wat je bedoelt en hoe zoiets kan voelen.

Heb je het idee dat je controle hebt over deze geluiden? Of gebeuren ze zomaar?

Het lijkt me sowieso niet fijn, hoe je je nu voelt. Is er iemand waar je hiermee over kan spreken? Die sociale angststoornis lijkt me ook niet niks. Zie je een psycholoog o.i.d. ?

Ik hoop dat er mensen zijn in je omgeving die je vertrouwt. Verder kun je natuurlijk altijd bij de Kindertelefoon terecht als je met iemand wil spreken!

Gr. Pin
Hey
Bedankt voor je reactie. Ik heb er echt geen controle over. M'n moeder zegt de hele tijd dat ik normaal moet doen, echt irritant. En ik weet niet of er iemand is die met me kan praten want praten vind ik heel lastig...en ja ik zit bij een psycholoog maar ik praat niet tegen haar..
Xx dolfijnlover
Hey,

Het lijkt me wel een goed idee om dit met je psycholoog te delen. Dan kunnen jullie samen uitzoeken wat het is.

Als je het niet durft te vertellen, kan je haar een mailtje sturen. Ook zou je een briefje kunnen schrijven en die aan haar geven als je haar weer ziet. Dat verlaagt de drempel en zo kun je hopelijk het gesprek starten.

Zie je dat zitten?

Gr. Pin
Hey Dolfijnlover,

Dat is naar, het kan natuurlijk zijn vanwege die angststoornis. Maar het kan ook door iets anders komen. Het lijkt me handig om toch te gaan praten met je psycholoog. Hij of zij heeft ervoor geleerd jou te helpen en samen kunnen jullie er misschien achter komen hoe dit komt. En misschien zelfs zoeken naar een oplossing.
Je kan met hem of haar afspreken om voorlopig niks tegen je ouders te zeggen als je dat fijner vind. Zoals Pin al zei je hoeft het niet per se te vertellen, er zijn ook andere manieren om het door te geven. Ik hoop heel erg voor je dat je erachter kan komen wat het is en je er voor jezelf wat mee kan.
Lieve groetjes Piehelp
Hey,

Het lijkt me wel een goed idee om dit met je psycholoog te delen. Dan kunnen jullie samen uitzoeken wat het is.

Als je het niet durft te vertellen, kan je haar een mailtje sturen. Ook zou je een briefje kunnen schrijven en die aan haar geven als je haar weer ziet. Dat verlaagt de drempel en zo kun je hopelijk het gesprek starten.

Zie je dat zitten?

Gr. Pin

Hey
Het lijkt me niet makkelijk, maar ik zou het kunnen proberen🤷 bedankt
Gr dolfijnlover
Hey Dolfijnlover,

Dat is naar, het kan natuurlijk zijn vanwege die angststoornis. Maar het kan ook door iets anders komen. Het lijkt me handig om toch te gaan praten met je psycholoog. Hij of zij heeft ervoor geleerd jou te helpen en samen kunnen jullie er misschien achter komen hoe dit komt. En misschien zelfs zoeken naar een oplossing.
Je kan met hem of haar afspreken om voorlopig niks tegen je ouders te zeggen als je dat fijner vind. Zoals Pin al zei je hoeft het niet per se te vertellen, er zijn ook andere manieren om het door te geven. Ik hoop heel erg voor je dat je erachter kan komen wat het is en je er voor jezelf wat mee kan.
Lieve groetjes Piehelp

Bedankt voor het advies 💗
Hey,

Goed dat je het gaat proberen! Wanneer zie je je psycholoog weer?

Gr. Pin
Hey!

Net als Pin heb ik ook een ticstoornis, en omdat je zegt dat je geen controle hebt over de geluidjes die je maakt zouden het inderdaad tics kunnen zijn.
Naast de oorzaak van een ticstoornis kunnen tics ook erg getriggerd worden door stress of angst, en door jouw sociale angststoornis ervaar jij deze gevoelens waarschijnlijk heel vaak.

Je mama zegt regelmatig dat je 'normaal' moet doen. Dat is heel naar om te horen als je er zelf niets aan kunt doen. Zou je het zien zitten om aan je moeder te vertellen dat jij het gevoel hebt er echt niets aan te kunnen doen? Dat kan heel vreemd lijken voor ouders, en ook bij mij zeiden m'n ouders in het begin heel vaak dat ik moest stoppen met die gekke geluidjes.

Het is soms heel vervelend om dit soort 'vreemde' dingen te hebben, en ik denk dat het inderdaad heel goed zou zijn om er met je psycholoog eens over te praten. Je zegt dat je niet echt tegen je psycholoog praat. Hoe komt dit? Heb je een goed gevoel, een klik bij hem/haar?

Succes!
Groetjes
Lot
Hey,

Goed dat je het gaat proberen! Wanneer zie je je psycholoog weer?

Gr. Pin

Ik denk over 2 weken 🙂
Hey!

Net als Pin heb ik ook een ticstoornis, en omdat je zegt dat je geen controle hebt over de geluidjes die je maakt zouden het inderdaad tics kunnen zijn.
Naast de oorzaak van een ticstoornis kunnen tics ook erg getriggerd worden door stress of angst, en door jouw sociale angststoornis ervaar jij deze gevoelens waarschijnlijk heel vaak.

Je mama zegt regelmatig dat je 'normaal' moet doen. Dat is heel naar om te horen als je er zelf niets aan kunt doen. Zou je het zien zitten om aan je moeder te vertellen dat jij het gevoel hebt er echt niets aan te kunnen doen? Dat kan heel vreemd lijken voor ouders, en ook bij mij zeiden m'n ouders in het begin heel vaak dat ik moest stoppen met die gekke geluidjes.

Het is soms heel vervelend om dit soort 'vreemde' dingen te hebben, en ik denk dat het inderdaad heel goed zou zijn om er met je psycholoog eens over te praten. Je zegt dat je niet echt tegen je psycholoog praat. Hoe komt dit? Heb je een goed gevoel, een klik bij hem/haar?

Succes!
Groetjes
Lot

Hey
Ik kan het wel aan m'n moeder vertellen, maar ik weet niet of ze me dan begrijpt. En ik heb niet echt een goed gevoel bij m'n psycholoog ze zegt altijd dat ik normaal moet doen enzo net zoals m'n moeder. Het lijkt wel alsof m'n moeder haar heeft omgekocht om te zeggen dat ik normaal moet doen... Ik vind haar echt raar..
Xx dolfijnlover
hey

he zij dat je je niet goed voelt bij je psycholoog. zou je niet kunnen bespreken met je moeder dat je je niet fijn voelt blij je psycholoog en of je niet kan wisselen..

dan hoef je niet re zeggen dat je haar het fijn vind omdat ze het zelfde doet als je moeder je kan ook zeggen dat je je niet fijn voelt bij haar

groetjes
blue
Hey,

Het lijkt me inderdaad een goed idee om te wisselen van psycholoog als je je niet prettig voelt bij je huidige psycholoog. Dit zou je per mail of via je moeder kunnen aangeven.

Het is belangrijk dat je je op je gemak voelt bij je psycholoog en daarbij hoort je psycholoog je gewoon serieus te nemen.

Gr. Pin
Hey,

Het lijkt me inderdaad een goed idee om te wisselen van psycholoog als je je niet prettig voelt bij je huidige psycholoog. Dit zou je per mail of via je moeder kunnen aangeven.

Het is belangrijk dat je je op je gemak voelt bij je psycholoog en daarbij hoort je psycholoog je gewoon serieus te nemen.

Gr. Pin

Hey,
Ik heb het al is eerder tegen m'n moeder gezegd maar ze blijft zeggen dat dit de beste psycholoog ooit is..
Xx dolfijnlover
Hey,

Wat irritant zeg. Heb je het emailadress van je psycholoog? Dan zou je het haar zelf kunnen mailen.

Gr. Pin
Hey,

Wat irritant zeg. Heb je het emailadress van je psycholoog? Dan zou je het haar zelf kunnen mailen.

Gr. Pin

Hey
Nee die heb ik niet 😞
Ah, dat is jammer. Zou je dit aan je moeder of aan je psycholoog kunnen vragen?

Reageer