Skip to main content
Vraag

Gedoe met eten

• May 31, 2026
  • 1 reactie
  • 14 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoiii,

ik heb de laatste tijd erg veel last van geen eetlust hebben niet willen eten puur omdat ik mezelf te dik vind, ik kan gewoon niet eten en soms eet ik veel te veel en dan ja dan gaat het een beetje fout want dan wil ik alles eruit halen en ik weet niet wat ik moet doen want mn ouders beginnen wel door te krijgen dat ik steeds minder eet ik heb nu ongeveer elke dag 3 conflicten met mn ouders over wat ik eet en ik weet niet wat ik nu dus meot doen heeft ieamnd tips?

byeee

1 reactie

anoniempie0606
Forum|alt.badge.img+1

Hoi ​@Sophrietje,

Wat vervelend zeg. Ik heb het even opgezocht, en ik denk dat je last hebt van een lichaamsbeeld-stoornis. 

“Lichaamsdysmorfie (BDD), ook wel lichaamsdysmorfie genoemd , is een psychische aandoening waarbij iemand veel tijd besteedt aan piekeren over gebreken in zijn of haar uiterlijk. Deze gebreken zijn vaak onopgemerkt voor anderen. BDD kan op elke leeftijd voorkomen, maar komt het meest voor bij tieners en jongvolwassenen.”

Dit hierboven stond op google.

Ik denk dat je het beste gewoon kunt eten, en dan kun je ook gewoon groente of fruit eten of andere gezonde dingen, zodat je wel wat binnen krijgt. 🍎🍊🍐 En af en toe iets lekkers is ook prima hoor 😊

Veel geluk! 👋